PureChaos Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hva med Deception Point? Hvordan er den? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hva med Deception Point? Hvordan er den? 6620536[/snapback] Jeg likte ikke helt settinga, det er tross alt en slags politisk thriller. Igjen så kommer Dan Brown med "fakta" som er helt på jordet. På tross av det så er boka helt grei. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har enda ikke lest Deception Point siden jeg ble så skuffet over Digital Fortress, elsket AaD og likte Coden ganske bra. Har sikkert litt å gjøre med at jeg elsker det meste som sier religion midt i mot Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har enda ikke lest Deception Point siden jeg ble så skuffet over Digital Fortress, elsket AaD og likte Coden ganske bra. Har sikkert litt å gjøre med at jeg elsker det meste som sier religion midt i mot 6632349[/snapback] Så det å si fakta midt i mot har du ingen ting i mot Mvh Evig Student Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Så det å si fakta midt i mot har du ingen ting i mot Mvh Evig Student 6646223[/snapback] Artig paradoks. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg er en av de få som ikke kom meg gjennom Da Vinci koden, så tror jeg bare glemmer denne boka da Selv om den virker feet på omslaget... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Så det å si fakta midt i mot har du ingen ting i mot Mvh Evig Student 6646223[/snapback] Neh, han har vel aldri sagt at han hevder at alt er fakta? Siden når ble fantasy fakta basert? Lenke til kommentar
Amaranth Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Digital fortress var helt grei underholdning. Men ikke den beste boka hans nei. En fikk i grunn følelsen av at noe kanskje manglet. Spoiler: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Men jeg hatet kanskje mest at jenta, Megan endte opp med ei kule i panna. Først etter, at man får sympati for den litt forkomne tennåringen... men, oh well. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Så det å si fakta midt i mot har du ingen ting i mot Mvh Evig Student 6646223[/snapback] Neh, han har vel aldri sagt at han hevder at alt er fakta? Siden når ble fantasy fakta basert? 6652124[/snapback] Nå er ikke dette fantasy, men en spenningsthriller Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jaja, same shit Det ble aldri et krav til at det skulle være virkelighetstro Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har ikkje lest Deception Point eller Digital Fortress, storkosa meg med dei to andre bøkene, men etter å ha lest at dei nevnte to ikkje var så bra kom eg meg aldri i gang og valde heller andre bøker. Er veldig fan av måten Brown skriver på, han er dyktig til å halde intensiteten og oppmerksomheten til lesaren oppe heile vegen. Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Så det å si fakta midt i mot har du ingen ting i mot Mvh Evig Student 6646223[/snapback] Neh, han har vel aldri sagt at han hevder at alt er fakta? Siden når ble fantasy fakta basert? 6652124[/snapback] Siden never Poenget mitt var et innlegg som nevnte at h*n ikke hadde noe i mot at Dan Brown skrev "religion midt i mot", (i Da Vinci-koden og Engler og demoner). Mitt (og historikernes) poeng rundt Dan Brown er rett og slett ikke at dette handler om "religion", men om en rekke faktapåstander på første side i boka. Samt om en rekke arrogante "faktauttalelser" lagt i munnen på hovedperson og helt professor Langdon og det av en slik type at mange bokanmeldere verden over (for ikke å si vanlige lesere som man ikke kan vente kan så mye om historie) lot seg lure til å tro at det var fakta. Kort sagt: Man taler ikke religion midt i mot, hvis man bare komme med egne trospåstander som sier noe annet. Da etablerer man i stedet bare sin egen "religion", slik Dan Brown har gjort. Han skriver altså egentlig fantasy, i alle sine bøker. Endret 11. august 2006 av Evig student Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Blir litt dumt å kritisere han for å ha ei anna tru, sjølv om det nok er fiksjon frå hans side. Uansett var det eit genialt påfunn, boka har jo blitt diskutert opp og i mente, all PR er god PR Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Da Vinci Koden er helt klart den beste boka, ikke pågrunn av alle religion greiene, men at den er spennende og engasjerende. Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg likte DF veldig godt jeg! Bedre enn Deception Poit som jeg holder på med nå (snart ferdig). Dan Brown har det med å gjøre det skikkelig spennende mot slutten av boka. Det er klart at det alltid finnes "spesialister" som kan mer enn det boka tilsier, men Dan Brown er en ganske allmenn person og har gjort veldig god research bak bøkene sine! GO DAN BROWN! Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Jeg likte DF veldig godt jeg! Bedre enn Deception Poit som jeg holder på med nå (snart ferdig). Dan Brown har det med å gjøre det skikkelig spennende mot slutten av boka. Det er klart at det alltid finnes "spesialister" som kan mer enn det boka tilsier, men Dan Brown er en ganske allmenn person og har gjort veldig god research bak bøkene sine! GO DAN BROWN! 6658416[/snapback] Jeg ville vel heller bedt ham om å gå rett hjem og gjøre leksene om igjen... Han har gjort ufattelig dårlig research. Det er til og med i stor grad kona som har gjort det som har vært. Nivået ble avslørt i rettsaken i London i vår, ikke minst fordi det viste seg at ingen av de "historiebøkene" som han hadde brukt var skrevet av historikere... Dette var rett og slett bøker ikke engang stod i historiehyllene i bokhandlene, men i religiøse alternativhyller. De var altså både uten verdi som historie og skrevet for å fremme forfatternes religiøse holdninger. At såpass mange som leser ham likevel kan mene at kritikken kun handler om spissfindigheter fra "spesialister" som kan litt "mer" enn Dan Brown er faktisk litt bekymringsfullt. Er det så vanskelig å se at Brown bommer fullstendig på elementære fakta i sine romaner, og i to av dem til og med skaper og forsterker fiendebilder og fordommer fordi han baserer dem på religiøse partsinnlegg? Mvh Evig student Endret 12. august 2006 av Evig student Lenke til kommentar
Stolrygg Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg synes Langdon serien var best jeg. DF og DP synes jeg var en stor skuffelse. Kan hende jeg forventet formye etter å ha lest Engler og Demoner, men synes fortsatt at det var noe som manglet. Lenke til kommentar
K-F-J Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Digital fortress fortellte meg veldig lite nytt og historien hadde ett, "film på tvnorge" platt plott. Dessuten var den elendig skrevet. En overflod av korte setninger. Les heller noe annet da denne ikke gir så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå