Hårek Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har lest all Dan Brown bøkene, og likte mye av det, tross diverse faktafeil. Men da jeg kom til Digital Fortress ble det for galt. Dette er en direkte dårlig bok pga den håpløse mangelen på kunnskap om kryptologi og computere. Jeg mistet helt lysten på å lese mer Dan Brown etter denne. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 samme her, ikke noe bra bok. Til de som startet med denne av Dan Brown gi han en ny sjangse! Lenke til kommentar
SirKristofferG Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg er en av de som likte den digitale festning. Ikke fordi det nødvendigvis må være rett, men fordi det er underholdning. Engler og Demoner mener jeg enda er den beste.. Ble skuffet over Da Vinci koden egentlig.. Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har lest all Dan Brown bøkene, og likte mye av det, tross diverse faktafeil. Men da jeg kom til Digital Fortress ble det for galt. Dette er en direkte dårlig bok pga den håpløse mangelen på kunnskap om kryptologi og computere. Jeg mistet helt lysten på å lese mer Dan Brown etter denne. Helt enig! absolutt ikke noe som er verdt å lese...selv om den er skrevet av dan brown. Syns i tillegg at det var kjiipt at folka var sammen fra begynnelsen..lite romantisk Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Var vel en av de første bøkene han skrev? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Stemmer det, var den første. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har nettopp lest den, og må si meg enig med SirKristofferG. Den svulmer ikke av fakta, men det er god underholdning, og om det da er noen detaljer som ikke er virkelighetstro så ødelegger ikke det for underholdningen. Når begynte de andre bøkene til Dan Brown å være sanne og uten overdrivelser? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vel, när jeg tenker etter sä synes sikkert alle teologer at angels and deamons og davinci koden suger. Samme mäte som at Digital fortress suger. Men jeg skjönner ikke at en bok om datavirus kan väre 10% av spenningen som en bok om vatikanet og skumle teologiske mysterier Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Er sikkert slik at hvis folk er helt blanke på teknologi, data og kryptologi så ser man bare spenningen, alle detaljene går dem langt over hodet. Men jo mer man vet om teknologi jo mer irriterer man seg over hvor riv ruskende galt alt han fremstiller mye av det, og da forsvinner muligheten for å like underholdningen. Bare sjekk kommentarer om bøkene hans på nett, så finner man tusenvis som har irritert seg grønn over all svadaen. Teologi og gamle myter er noe helt annet, det er basert på overtro, synsing og forfalskning uansett. En teori er like god som en annen. Lenke til kommentar
DemoNsouL Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg ble akkurat ferdig med å lese denne boken, og jeg synes den var bra. Både spennende og underholdene. Var jo noen ting jeg stusset litt på, men jeg likte boken alikevel Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Dan Brown er oppskrytt i alle fall. Han skriver ikke spesielt godt og bokene hans er fulle av faktafeil og teknologiske umuligheter. Det eneste han kan er gode plott, men det blir ikke nok, for min del hvertfall. Les heller: Jan Guillou, Arild Rypdal, Jo Nesbo, Frederick Forsyth, John le Carre eller Donald Duck; dette er lettfattelig spenning med ferre logiske brister. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 jeg fant digital fortress mye mer spennende enn både code og aad, så det blir opp til den enkelte i guess. Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Likte digital fortress svært godt er å annbefale.. Hvilken fakta i boka var feil? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 samme her, ikke noe bra bok. Til de som startet med denne av Dan Brown gi han en ny sjangse! 4880681[/snapback] Helt enig. Dette må være et av de dårligste verkene hans. Lenke til kommentar
loqron Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Stemmer det, var den første. 4972063[/snapback] Den ditale festning var ikke den første boken av Dan Brown, det var den andre boken han skrev. Har lest Digital festning for noen dager siden, og jeg synes den var ganske bra Men hvilke faktafeil var det i romanen da ? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Men hvilke faktafeil var det i romanen da ? Endel her Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Har lest all Dan Brown bøkene, og likte mye av det, tross diverse faktafeil. Men da jeg kom til Digital Fortress ble det for galt. Dette er en direkte dårlig bok pga den håpløse mangelen på kunnskap om kryptologi og computere. Jeg mistet helt lysten på å lese mer Dan Brown etter denne. 4879976[/snapback] Problemet med Dan Brown er at han tar kriminelt lett på researchen og selv mangler utdannelsesbakgrunn innen feltene han forteller om. Dermed får man størst glede av å lese ham hvis man ikke har greie på stoffet han skriver om, noe som heldigvis for Brown gjelder de fleste av hans lesere:!: Endret 29. juli 2006 av Evig student Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg synes Digital Fortress var en av de bedre. Og jeg DRITER i om det han skriver stemmer eller ikke. Det er bra FICTION! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg likte Digtal Fortress veldig godt når jeg leste den, kan selv ikke så mye om cryptologi (eller hvordan det nå enn skrives) men fant boka underholdene, selv om det fort var lett å forstå hva som hadde skjedd. Uansett, Engler og Demoner er fortsatt den beste, når jeg leste de siste linjene der og kommentaren til hun dama i den boka satt jeg bare paff igjen å tenkte "det må jeg prøve en gang og" Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg synes Digital Fortress var en av de bedre. Og jeg DRITER i om det han skriver stemmer eller ikke. Det er bra FICTION! 6610341[/snapback] I mine øyne er det fiction på nivået over hardyguttene. Egnet til å få folk igang med og lese og ikke stort annet. Jo Nesbø er bedre enn Dan Brown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå