Gå til innhold

Toshiba Satellite L10-187 Centrino review

tunam85

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne laptopen på Elkjøp på mandag den 19.sept,og maskinen er overraskende bra.Jeg kan ikke finne denne laptopen på internett,derfor mangler jeg litt spec,men tar det jeg vet vha Everest(home edition):

-Pentium M 725 1,6Ghz

-512Mb minne PC2700

-40Gb HDD 4200rpm

-Trådløst 54Mbps

-15" XGA,maks 1024*768

-Intel Extreme Graphics 2 Mobile 64mb,delt minne

-3xusb,2.0

-1 PCMCIA

-DVD-leser 8x,CD-brenner 24x

-S-video ut

-Pris:6995kr

Det jeg er mest imponert over,er batteritiden.Den holder ca. 4 timer ved lav bruk som surfing og word.T.o.m med trådløst lan slått på,viser den nå 4t 34min igjen.Den er også dønn stille.Den blåser når den blir veldig belastet.

Tastaturet er ikke så deilig og myk som det skal være.Tastene er litt harde.Enter-knappen er litt liten,så man kommer ofte borti apostrof-knappen hvis man trykker på enter-knappen.Pekeplaten er OK,men ikke mer.Jeg ville investert i en ekstern mus,gjerne "reisemus".Man scroller på selve pekeplaten,men den er ikke så god,så jeg bruker enten "page down" eller pilene til å scrolle.Den er middels varm på venstresiden på tastauret der vifta ligger under.

Skjermen er lys nok for meg.Jeg har bare på halvparten av lysstyrken,da sparer man batteri og øynene...

Hele laptopen er av plast,så det er ikke noe luksus her.Lokket er ganske bra,da jeg kjenner at det er mellomrom mellom lokket og selve displayet.Den beskytter da displayet hvis du dulter borti noe.

Konklusjon:

Jeg er ganske fornøyd med denne laptopen for en student som meg.Ulempen er liten harddisk,men jeg har en ekstern fra før,så det er ikke noe problem.Denne anbefales for førstegangskjøpere og fattige studenter.Så løp og kjøp!

Fordeler

-Lang batteritid,ca. 4timer ved moderat bruk

-Trådløst

-Bra kvalitet på lokket

-Billig(?)

-Kjøpt på Elkjøp,da har man 30dager returrett uansett årsak

-Veldig stille,ikke et sus!

Ulemper

-Liten harddisk

-Plastfølelse

-ikke dvd-brenner

-Ikke blåtann eller IR

-Tung,2.7kg ifølge spec

Endret av tunam85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
-Lang batteritid,ca. 4timer ved moderat bruk

4 timer er ikke veldig langt. Et minimum for dagens laptops.

-Tung,2.7kg ifølge spec

2.7 kg er ikke spesielt tungt. Det som er viktig er de fysiske målene. Hva er de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...