Gå til innhold

Hvor kjøper jeg RAM til en bærbar?

Wooho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, Kingston pakker SO-DIMM-brikker i etuier for vanlig RAM til stasjonære PCer.

Varenr fra Komplett/Datakjeden som passer i din laptop:

121829

304500

122445

Montering av RAM i laptop:

Som oftest er det en luke under maskinen man åpner med 1-2 skruer. Her ser man fort om det er et ledig spor til den nye RAM-brikka man holder i hånda. RAM til bærbare skal føres inn i sporet sitt på skrått. Når den sitter passe godt i sporet sitt, skal den så bøyes ned inn i maskinen, så den ligger vannrett, og det kommer et lite klikk idét festene klikker seg rundt RAM-brikken. Ferdig!

Enkelte maskiner kommer med en BIOS-"advarsel" ved første oppstart.

"Amount of memory increased/changed" eller noe sånt.

Da må man enten trykke F1 for å komme videre, eller gå innom BIOS, for å så lagre og starte på nytt. Så skal alt være i orden.

Crucial har jeg montert i drøyt 50 laptoper over disk, samt solgt mange hundre RAM-brikker til bærbare. Ikke en eneste jeg har montert og sjekket over disk har vært problematisk. Crucial bare funker :)

Ok takker for gode råd fra deg. Takker så mye man. Ja nå er det 5 dager til lønning så rammen skal bestilles snart. :)

Lenke til kommentar
har forstått at en fellesnevner for amilo-seriene er at du må ut med hele bunnen for å få dytta på plass RAM-brikken(e). anslagsvis 7 skruer.

Det var 1 eller 2 skruer for å åpne luka til RAM på den forrige Amilo'en jeg mekka på. (En to år gammel Amilo A med Athlon XP Mobile 2000+)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...