Steinar2k Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Har en AMILO også med PC2700 ram.. CPu-Z sier det er hyuindai og jeg har lyst å oppgradere den med 256MB til. Kan jeg f.eks kjøpe en crucial brikke da? Eller vil det lage krøll? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ingenting er garantert, men sjansene er store for at Kingston, Corsair og ikke minst Crucial vil passe fint i den. Husker ikke å ha sett hvilke merker som bruker Hyuindai-brikker, men jeg tror det skal gå fint. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Jepp, Kingston pakker SO-DIMM-brikker i etuier for vanlig RAM til stasjonære PCer. Varenr fra Komplett/Datakjeden som passer i din laptop: 121829 304500 122445 Montering av RAM i laptop: Som oftest er det en luke under maskinen man åpner med 1-2 skruer. Her ser man fort om det er et ledig spor til den nye RAM-brikka man holder i hånda. RAM til bærbare skal føres inn i sporet sitt på skrått. Når den sitter passe godt i sporet sitt, skal den så bøyes ned inn i maskinen, så den ligger vannrett, og det kommer et lite klikk idét festene klikker seg rundt RAM-brikken. Ferdig! Enkelte maskiner kommer med en BIOS-"advarsel" ved første oppstart. "Amount of memory increased/changed" eller noe sånt. Da må man enten trykke F1 for å komme videre, eller gå innom BIOS, for å så lagre og starte på nytt. Så skal alt være i orden. Crucial har jeg montert i drøyt 50 laptoper over disk, samt solgt mange hundre RAM-brikker til bærbare. Ikke en eneste jeg har montert og sjekket over disk har vært problematisk. Crucial bare funker Ok takker for gode råd fra deg. Takker så mye man. Ja nå er det 5 dager til lønning så rammen skal bestilles snart. Lenke til kommentar
Epilog Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 har forstått at en fellesnevner for amilo-seriene er at du må ut med hele bunnen for å få dytta på plass RAM-brikken(e). anslagsvis 7 skruer. utover det trenger du ikke være rakettforsker for å gjøre det som gjøres må. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 har forstått at en fellesnevner for amilo-seriene er at du må ut med hele bunnen for å få dytta på plass RAM-brikken(e). anslagsvis 7 skruer. Det var 1 eller 2 skruer for å åpne luka til RAM på den forrige Amilo'en jeg mekka på. (En to år gammel Amilo A med Athlon XP Mobile 2000+) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå