Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n henger under oppstart *løst*

Anbefalte innlegg

Hei

Håper det er noen som har noen tips til meg.

Når jeg starter pc'n så henger den seg, men kun de første 1 - 4 gangene. Etter det fungerer den fint. Ved første oppstart kommer den gjerne inn i windows i 2 - 10 min før den henger seg. Tar da en restart så går det stort sett greit og pc'n funker fint. Andre gange må jeg restarte 2 - 3 ganger til før den fungerer.

Er usikker på om det er ett hardware eller software problem. Det blir fort dyrt om jeg skal bytte alle delene i maskinen. Har prøvd formatering men det har ikke hjulpet mye.

Noen som har hatt et tilsvarende problem og kanskje har noen tips?

ASUS P4P 800 SE

INTEL 3,0 GHz

XFX 6600 AGP 8x 254 MB

MAXTOR 80 GB HD

1 GB RAM (2 * 512)

Endret av Bagheera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg starter maskinen kommer jeg inn i windows i 2 - 10 min. Etter det varierer det. Noen ganger funker den etter første restart, andre ganger kommer jeg kun til oppstarten hvor det står ASUS P4P 800 SE osv. andre ganger kommer jeg til velkomst bildet til windows. Så det varierer veldig. Stort sett når jeg må restarte mer en 1 gang henger den seg under scandisk.

Det er bare så rart at maskinen fungerer fint etter noen restarter. Nå har den ståt på i 2 dager og jeg har ikke hatt noen problemer...

Hjelper dette noe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problem løst.

Var noe rart med grafikkortet. Skaffet meg en Zalman kjøler og etter den ble montert har det ikke vært noen problemer.

Bør vel nevne at jeg ikke hadde noen høye tempraturer på kortet når jeg sjekket det i Everest, men det kan kanskje være noe ram som ble varmt eller no...

Tenkte jeg skulle skrive dette i tilfelle noen hadde et lignende problem..

Carl-M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...