Gå til innhold

VGA til Scart av Mastiff....

Anbefalte innlegg

Hei

Det er Mediasenter fra MS det er snakk om ja.

Etter å ha lest HW sin guide HTPC-del 8 av Mastiff, skrev han om en løsning for de med "vanglige” tv`er . En VGA til SCART kabel. Jeg hadde trodd at med denne kabelen, skulle man få opp Windows bilde i bedre kvalitet enn om man brukte S-Video kabel.

Jeg gjorde som Mastiff sa, men intet bilde på tv`n kom. Etter en del knoting og god hjelp fra Petteram her i HW forumet (takker og bukker for all hjelp P.) så fikk jeg til slutt bilde på tv`n, men da med hjelp av DualHead Clone. Bildet var ikke noe å skryte av, det ble ganske lik om man brukte S-Video kabel.

Som sagt så har jeg fokusert på å få frem bilde på tv`n. Det at Microsoft ikke støtter Matorx kort, fant jeg ut først i går, da jeg prøvde å bruke Mediacenter med G450 kortet. Dette må jeg bare ta på min kappe, så vist det er noen som vil kjøpe en VGA til SCART kabel, så har jeg en billig.

Men jeg fikk til Matrox DualHead DVDmax i går også. Når jeg kjørte film fra Mediaplayer, så kom bildet opp på tv`n, akkurat slik som Mastiff sa, og bildet var godt det altså. Men jeg fikk aldri vist noe annet på skjermen.

Nå har jeg prøvd alt jeg kan, og det Petteram har kommet med, samt fulgt Mastiff sin oppskrift til punkt og prikke, men nada.

Konklusjon: Jeg har satt i mitt gamel GeForce FX5200 med passive kjølere og bruker S-Video til SCART kabel. Da fungerer Mediacenter som ”normalt”, og jeg er delvis happy, for jeg ville jo ha et klart bilde på tv`n for Windows programmene osv.

Skal jeg få et ”klart” bilde på tv`n, så blir det nok en LCD tv som er løsningen. Må bare få kjærringa på gli først………………..for å kjøpe en ;)

Hilsen

-V-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i startgropen for HTPC selv. Mangler bare kabinett og tv-kortet.

Matrox kortene har jeg testet mot vanlig tv tidligere og har tildels samme

erfaringer som Violator. Første Matrox kortet var et Marvel G450 eTV

med tv inn og ut. Dvd filmer hadde perfekt bilde mens Windows ble som

grums. Det fine med denne løsningen var at resten av familien så på dvd

på tv mens jeg kunne jobbe på pcen.

Har vært inne på Windows media center sine sider og fått med meg at

ikke all maskinvare er kompatibel med OSet. Se listen HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...