Gå til innhold

VGA til Scart av Mastiff....

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter med en "stuepc`e" med MS Mediasenter. Der har jeg blant annet et Matrox G450 kort.

Grunnen er at jeg valgte Matrox som skjermkort, er at jeg leste HW guide av Mastiff "HTPC trinn for trinn - del 8" hvor han anbefalte et firma i Danmark (AV-Connection http://av-connection.com/?HirachyID=550&CampID=33) som lagde overgangskabler fra VGA til Scart.

Denne kabelen kjøpte jeg også, og har fulgt guiden til punkt og prikke. Den var ikke så komplisert, så jeg trodde dette var plankekjøring.

Men jeg får bare svart skjerm på tv`n.

Er det noen der ute som også har kjøpt denne kabelen, og fått faenskapet til å fungere? Vel og merke med et Matrox kort?

Vist så... hadde du noen problemer med å få det til å fungere og hva gjorde du for at bilde viste seg på tv`n?

Vennlig hilsen

-V-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det...... (legg merke til det ordet, tror)

Kjøpte meg en Sony 32 K------ et eller annet for 4 år siden.

Kommer med et dumt spørsmål nå, men det får bare våge seg. Den som ikke spør, får ei heller svar..... :)

Betyr dette "AV-inngang/utgang, RGB-inngang " at det er RGB inn?

-V-

Endret av violator
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd de tre RGB inngangene bak på tv`n, men like f**n er skjermen svart.

Fant et tysk nettsted med info om tv`n som jeg har og der stod det -3 Scart Anschlüsse (2x RGB input)

Og til dere tv guruer.... Dette betyr at jeg har minst 2 stk RGB inn??

-V-

Lenke til kommentar

Har funnet manualen til tv`n på nettet, og i følge den så er koblingspunktene bak følgende:

1. 21 pin Eurokontakt (CENELEC-standard) inkludert lyd/video-inngang, RGB-inngang, TV-lyd/video-utgang.

2. 21 pin Eurokontakt (CENELEC-standard) inkludert lyd/video-inngang, RGB-inngang, TV-lyd/video-utgang

3. 21 pin Eurokontakt (CENELEC-standard) inkludert lyd-inngang, video-inngang RGB-inngang, TV-lyd/video-utgang, S Video-inngang, valgbar lyd/video-utgang

Så da er det fult mulig med alle 3??

Hilsen

-V-

Lenke til kommentar

God kveld.

Sitter med masse pc "stuff" i stua og klør meg i hodet med denne vga-scart kablen

Har funnet manualen til tv`n og jeg slipper å sette inn at den må bruke RGB eller S-video, dette skjer automatisk.

Når jeg gjør de innstillinger som Mastiff (i HTPC Guide - del 8) så får jeg fremdeles svart skjerm på tv`n

Men det switcher over til RGB, ser det på et ikon som kommer på tv`n.

I guiden står det at jeg skal velge DualHead DVD-max, og det gjør jeg.

Men når jeg går inn på Egenskaper på DualHead og ser under Feature - DualHead DVD-max så står det

Enabled, but not currently active...

Og da lurer jeg på om det er noen glupe hoder der ute som kanskje kan forklare meg hvorfor jeg ikke får bilde på tv`n

Takker og bukker

-V-

Lenke til kommentar

Har Matrox G450 og G550 selv og har ikke vært borti dette problemet.

Har du lastet ned nyeste driver til kortet?

Er denne VGA/SCART overgangen direkte koblet til tven?

Er alle pinnene i orden på Scart delen av kabelen? Har sett en del kabler

hvor pinnene forsvinner inn i kontakten når den trykkes på plass.

Ville testet på en annen tv også bare for å være sikker.

Lenke til kommentar

Var på Matrox å lastet ned siste drivere ja.

Jeg har kjøpt meg en VGA-SCART kabel (direkte fra pc til tv) fra Danmark (anbefalt fra HW.no) Men har ikke sett på pinnene nei. skal gjøre det i kveld.

Men når jeg går inn på DualHead - MaxDVD, så står den til Enabled, but not currently active. Og slik skal den vel ikke stå eller hur?

-V-

Lenke til kommentar

Hei P.

Tenker du under DualHead clone at Hot Keys må enables for å skifte mellom på og av?

Det ble ingen endringer i å disable/enable DualHead MaxDVD funksjonen. Den står fremdeles til Enable, but not currently active. Og pinnene på kabelen er "ok".

hmmm

Blir rød i toppen av å klø meg så mye ;)

-V-

Lenke til kommentar

Fikk for så vidt bilde på tv`n når jeg bruke Clone - men da ble ikke bildet som Mastiff fikk ved å bruke DualHead DVDMax.

Samt at det gikk "tregt" på tv`n (Musa etc)

Bruker jeg S-Video, så går det mye kjappere..

Am going mad, i'll tell you...........mad.......... :)

Lenke til kommentar

Hvis du ser pcen bakfra er VGA tilkoblingen til høyre

primary display beregnet for pc monitor/skjerm og den til

venstre er secondary display beregnet for monitor nr2 eller tv apparat.

derfor må Dualhead multi display være enabled,

Dualhead clone må være enabled og dvd max må være enabled.

Mulig du må restarte maskinen før endringene trer i kraft.

Lenke til kommentar

Ikke lest hele tråden, men har du sjekket alle AV-kaneler med fjernkontrollen.

På en litt eldre Sony 23/26" TV og tv-out fra skjermkort (s-video til Scart) måtte jeg trykke to-tre ganger på AV for å få opp skjermbilde med farger.

Trykket jeg en gang, var det bare snø, en gang til; skjermbilde, men svart/hvitt, og så tredje gang kommer fargebildet opp.

Også er det selvfølgelig å sjekke i skjermkortinnstillingene som Petteram snakker om. Jeg har kun vært borti Ati og nVidia når det gjelder tv-ut, så er ikke helt med der.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Skal gjøre som du sier Petteram når jeg kommer hjem i kveld, så får vi se :)

Playmofetish: Tv`n er ca 3-4 år gammel, så den er relativ ny. Det er 3 scart utganger bak på tv`n og det er bare å trykke på AV knappen så kommer den til utgang 1, 2 osv.

Den får RGB singnaler dit, men ikke noe bilde....

Men vi får se i kveld, og jeg poster selvagt hvordan det går ;)

-V-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...