arokh Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Min 3500+ Venice synes å klokke veldig bra med lave temperaturer, men for å bli prime-stabil på 2.6GHz har jeg økt vcore en del. På 1.65 feiler den etter 20 minutter, 1.7 ser ut til å funke, men det er også max hovedkortet mitt klarer. Overalt leser jeg at venice lett klarer denne hastigheten på 1.4v, er det noen vits å prøve å sette ned? Virker litt usannsynlig i og med at den ble mer og mer stabil etter som jeg økte vcore? HTT: 260MHz LDT: x3 MP: x10 MEM: 1:1 Minnet skal ikke være noe problem (OCZ Platinum EL PC4200), men kan det være mer fornuftig å kjøre 11x multiplier med lavere HTT? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Min 3500+ Venice synes å klokke veldig bra med lave temperaturer, men for å bli prime-stabil på 2.6GHz har jeg økt vcore en del. På 1.65 feiler den etter 20 minutter, 1.7 ser ut til å funke, men det er også max hovedkortet mitt klarer. Overalt leser jeg at venice lett klarer denne hastigheten på 1.4v, er det noen vits å prøve å sette ned? Virker litt usannsynlig i og med at den ble mer og mer stabil etter som jeg økte vcore? HTT: 260MHz LDT: x3 MP: x10 MEM: 1:1 Minnet skal ikke være noe problem (OCZ Platinum EL PC4200), men kan det være mer fornuftig å kjøre 11x multiplier med lavere HTT? Kjør dær du!.... Volt tåler den, aldri sett at en Venice har tatt kveld pga volt! Hvilken kjøling har du? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Hvilken kjøling har du? Standard Shuttle ICE. Som sagt ser ikke temperatur ut til å være noe problem, har ikke vært over 55 grader såvidt jeg har sett (speedfan/everest viser feil temps, må sjekke via bios). Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Kjør dær du!.... Volt tåler den, aldri sett at en Venice har tatt kveld pga volt! Hvilken kjøling har du? Kan bekrefte at de dør ved spenning over 1.875v, har drept 2 CPUer til nå.. Endret 22. september 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Kjør dær du!.... Volt tåler den, aldri sett at en Venice har tatt kveld pga volt! Hvilken kjøling har du? Kan bekrefte at de dør ved spenning over 1.875v, har drept 2 CPUer til nå.. Selv synes jeg alt over 1.8v uten fasekjøling er galskap Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Enig med Lenniz, god kjøling kreves ved høy spenning. Selv kjører eg min CPU på 1.75V med dårlig vannkjøling, temp på CPU er grei, men hovedkortet ble merkbart varmere.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Enig med Lenniz, god kjøling kreves ved høy spenning.Selv kjører eg min CPU på 1.75V med dårlig vannkjøling, temp på CPU er grei, men hovedkortet ble merkbart varmere.. Kjører den på da? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Satte ned volten til 1.5. Kjører nå 9*278 dønn stabilt, fortsatt 1:1 takket være OCZ'en Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Har kjørt opp mot 1,75V på vann. Ikke noe problem. Men det er ikke sikkert at prosessoren klokker noe bedre selv om du setter spenningen over dette... Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nyttig info. Lurte på akkurat det samme, jeg kjører Sempronen min på 1,7v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå