DesertGlow Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Etter mye problemer med min nåværende filserver er jeg sett meg nødt til å oppgradere. Siden jeg nå beveger meg inn på et område hvor jeg ikke lenger har så god oversikt tenkte jeg at jeg skulle prøve en tråd her. Det jeg trenger er en filserver-løsning som er så stillegående som over hodet mulig, men jeg er ikke interessert i vannkjøling. Den bør ha plass til relativt mange harddisker Totalt bør jeg kunne montere i alle fall 10 stk, slik at jeg har litt å gå på. Alle harddiskplasser må ha mulighet til å få montert kjøleløsninger, fortrinnsvis stillegående 80mm-vifter (pabst?) Jeg er heller ikke lukket for tanken om at noen disker i tillegg kan henge i noe gummioppheng (trenger også tips her) fordi noen av diskene mine vibrerer mer enn andre. Siden jeg skal ha såpass mange disker trenger jeg en kraftig powersupply som klarer å levere jevn og god strøm til diskene. En Noname/jalla 500W er derfor ikke aktuelt. (Siden dette ikke skal være en krafmaskin for spill, så er det viktig at den leverer mye til disker, og at ikke mesteparten går til superkrevende SLI-løsninger. Altså Watt i seg selv er lite spennende, det må være nok til disker). Det vanskelige blir selvsagt her at det er viktig at den skal være stillegående. Har tastatur, mus, disker, kabler, skjerm fra før. I tillegg har jeg et nForce4-system, men er veldig åpen for å finne et dønn stabilt hovedkort med integrert billig-grafikk, og en billig og kjølig prosessor. Hovedkortet bør i så fall ha relativt mange både ATA og SATA-kontakter. SCSI er ikke aktuelt. I så fall vil jeg tro at det er i Intel-retning jeg går. Jeg har ikke satt noe pristak enda, men jeg har på ingen måte et ubegrenset budsjett, så det er ikke så alt for mange tusenlappene jeg har å bruke. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Nå må jeg faktisk ta i bruk en bump.... Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 HK: MINNE: Boxed Prosessor, altso inkl vifte. Ifølge hket er der integrert vga, men du kan alltids slenge ved et skjermkort, AGP. Og til strømforsyning, så er eg veldig fornøgd med min Cooler Master. Cooler Master Men er mange andre og som er god, men som også gir meir watt. Thermaltake Og skal du ha en som er totalt stille: Thermaltake viftelaus Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Når det gjelder valg av hk, ram osv så er det kanskje uinteressant om du velger intel/amd? Men til kabinett så kan jo kanskje Yeong Yang sin servercube interessant? Prismessig er den ikke så gal...1600,- for et skikkelig servertower er ikke dyrt mener nå jeg Plass til 10 stk disker (8 x 5,25 og 2 x 3,5). Av strømforsyninger kan vel kanskje en Mist 500w være av interesse? Fått god kritikk + at den har en lydløs 120mm vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå