Pitt Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har et lite nettverk i leiligheten hvor vi har en 4mb internett linje inn på switchen, men vi synes at internetten går alt for tregt i forhold til hvor rask internett linja er. er det noen som har noen hote tips eller noen vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 4mbit inn ok, men hvor mye ut? Kan godt være det er der det stopper.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 viss du evt har en ruter, er du nok passive ved ned lastning(altså bak en branmur) da må du åpne porter og farten vill gå oppppåååååvvver Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 takk for svar....har ikke på brannmuren. Nå er ikke jeg helt sikker på hva som er normal fart men, hvis jeg bruker linja alene så ligger nedlastingen på ca. 60ks/sec, er ikke det litt lite? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Eeeeh ok? nå var det ikke snakk om lasteprog VikinGz... :!: Edit: til info så har jeg 4mbit selv, nedlastingen ligger på ca 500kib/s... Endret 21. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Eeeeh ok? nå var det ikke snakk om lasteprog VikinGz... :!: Edit: til info så har jeg 4mbit selv, nedlastingen ligger på ca 500kib/s... Så d nå 60kb/s på va? internettside? (kan hende serveren er treg) nedlastningsprog? (kan hende folk har dårlig upload) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har du kjørt speedtest for å se om linjen faktisk er 4mbit? Kan få feil hastighet pga det blir surr iblant. Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Jeg føler egentlig at alt går ganske tregt... inkl. å åpne web sider. For å gjøre en test startet jeg å laste ned en demo på et spill fra gamer.no, den ligger som sagt da på ca.60kb/sec. For å få all info på bordet så er 3 pcer og router koblet opp mot en switch. Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 er det et program man kan kjøre speed test med? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 link Gå der og mål.. Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Begynn å laste på denne filmen (som jeg og noen venner har laga). Du ser selv om du vil ha hele, eller ikke Skal ikke være noen begrensninger på serveren den ligger på. Laster rundt 2300 KB/s (nei, ikke Kb/s) fra jobb. Hvis den ikke går raskere enn 60 KB/s er det noe med routeren din... EDIT: glemte link Endret 21. september 2005 av enoeth Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Joda, den lastet skikkelig sent... Edit: Men for øyeblikket er jeg hos foreldrene mine på ustabil 2mbit tullenor linje (målte den til under 1mbit istad)... Gjett om jeg skal få de til å skifte selskap :!: Endret 21. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå