Gå til innhold

Oppdatere Firmware på NEC 3500A ?

Zer0z

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg kjøpte meg noen Optodisc DVD-r plater, og de står et 8x på, men brenner i bare 4x, hørte med Datakjeden, å de sa at jeg måtte oppdatere firmwaren min. Brenneren er en NEC 3500A

Er det risky å oppdatere firmware? Hvilken firmware skal jeg velg?

Noen som har samme brenner, eller har oppdatert firmwaren sin ? og Hvordan oppdaterer jeg Firmwaren min ?

Takker for alle svar

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du står nå foran et valg

1) Oppdatere med orginalbios (dersom det finnes nyere)

2) Uorginal Bios

Selv har jeg gått for det siste fordi det blir stadig forbedrede utgaver av denne, mens NEC har stoppet sin utvikling av bios til 3500 fordi de har nyere modeller på markedet.

Sving innom denne nettsiden http://liggydee.cdfreaks.com/page/ og se om du ikke finner noe som passer deg. Bruker selv LD sin bios på min 3500AG og er storfornøyd. Får perfekte brenninger på de platene jeg bruker (vet ikke om din plate, men regner med at du får brent den i både 8 og 12 gangers hastighet med greit resultat med den biosen her) Du kan sjekke i listen over støttede media om du finner igjen platen din.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Oppdaterte nylig til Firmware 2.1A på min NEC 3500A og oppdaget noe gledelig.

En pakke med eProFormance 8x printbare disker som tidliger brant elendig brenner nå meget bra. Diskene ga tidliger elendige resultater fra 3GB - 4.5 GB men brenner nå fint helt ut til kanten.

Trodde det var noe feil på platene men som sagt så ser det ut til at ny FW fikset problemet. Har brent flere plater og alle blir bra så det var ikke bare et blaff. Det eneste skårer er at de ikke har klart å fikse feilrapportering på denne brenneren slik det ble forspeilet for snar et halvt år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...