uftrunk Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe et TV kort og har egentlig kommet ned til to alternativer. Begge tv-kortene har dual tunere, mpeg 2 encoder osv.. XFX NVTV Mpeg2 Dual Tv-Tuner + FM Radio http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308146&cks=SER Hauppauge! WinTV PVR500 MCE http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305161&cks=SER Men jeg har ikke nok kunnskap om de forskjellige leverandørene med tanke på drivere, OS støtte, mediaportal støtte, osv. Ikke minst kvalitet. Derfor lurer jeg på om det er noen som kanskje kunne hjelpe meg litt på vei. Det viktigste for meg er kvaliteten på TV visning og opptak. Ønsker så nær TV kvalitet som mulig og hvis det medfører at jeg ikke bør gå for disse fremfor andre kort ser jeg gjerne på alternativer. XFX XFX bruker nvidia chipset, vil det være fordelaktig å ha hovedkort med nForce chipset og skjermkort med GeForce chipset? Hvis det er tilfellet, noen tips til HW? Radiodelen er ikke så viktig for min del, så det veier verken opp eller ned. Hauppauge Hauppauge er jo velkjent, jeg har sett noen linker som indikerer at det er noe støtte for det i linux, men jeg finner lite informasjon på PVR500.. Mediaportaler Jeg vurderer å bruker knoppMyth, men det er jo selvsagt avhengig av at kortet jeg kjøper er støttet i linux. Ellers har jeg sett på flere Windows løsninger. Hvis jeg går for Windows blir det nok enten W2K Pro eller WXP Pro. Kommer nok ikke til å kjøpe Windows Media Center. Men hvem vet.. Kraft Hvordan prosessor bør man ha for å bruke begge tunerene for å ta opp samtidig? Vil det kreves mindre for å vise en kanal og ta opp en annen? Skjermkort I dag bruker jeg ATI, men vurderer å gå over til nForce chipset hovedkort og derfor tenker jeg på å kjøpe et GeForce skjermkort. Det avhenger selvfølgelig av at det er bra TV UT kvalitet. Maskinen skal være en HTPC, ikke spill PC. Så kvaliteten på TV UT er vel så viktig som TV INN, hvis ikke viktigere når man skal spille DVD? Noen som har et tips? På forhånd tusen takk, Knut Endret 22. september 2005 av uftrunk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå