Eglath Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har kjøpt trådløs router( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302154&cks=SPC ), og satt opp riktige innstillinger(tror jeg).......... Jeg kan koble til nettverket og jeg får inn og ut signaler MEN jeg kan ikke bruke internettet til f.eks å surfe engang ,vet ikke om det er vesentlig men jeg har en skolepc (aka begrensninger) men jeg har jo komt meg inn på et annet trådløst nettverk. Det er nok at dere tror dere vet hva problemet er for å poste, takk på forhånd. Lenke til kommentar
ToppDogg Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 har akkurat samma problem som deg. Har dog ein Linksys WRT54G router. HJELP! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 trodde ikke det var mulig at en Linksys WRT54G ruter ikke funka jeg men.. har ikke hatt noe feil med noen av linksys tingene jeg har hatt. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Har du PPPoE (Telenor m.fl)? Har du DHCP (automatisk ip adresse på PC)? Trådløst? Lenke til kommentar
Eglath Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 PPPoE? er ikke helt sikker på hva du snakker om men hvist det er internett leverandør du mener så ja, PC Support...... og ja jeg får autmatisk IP addresse og det er snakk om trådløs internett, any ideas anyone? Men problemet er altså ikke routeren(tror jeg) dataen vet nemlig at den er der, og routeren vet at dataen er innenfor rekkevidde og jeg er koblet til netverket MEN jeg kan ikke bruke den Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Skjønte ikke helt svaret om ISP. Har du Telenor online ADSL abbonement? I såfall må du legge inn noen data på routeren for å få det til å fungere mot internett. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 PPPoE er Telenors måte å overføre data på ADSL linja. PPPoE krever bl.a. at du logger på med brukernavn og passord hver gang (eller at routeren gjør det for deg). Lenke til kommentar
Eglath Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 javel, beklager dårlig svar ja jeg har Telenor, så hvilken data var det du snakket om? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 OK, da vet jeg hverfall hvilket problem det er snakk om For å få logget deg på internett så må du logge på routeren. For å logge deg på må du skrive inn ip-adressen til routeren i adressefeltet på nettleseren (øverst hvor det vanligvis står http://www.adresse.com.....) Du må sjekke manualen for routeren hvilken IPadresse du skal skrive der, f.eks 192.168.1.1) Da kommer du til login siden til routeren, fyll inn navn, passord slik det står i manualen til routeren. Deretter må du velge tilkoblingmetode til internett. Velg: PPPoE Du må så sette brukernavn og passord du har fått fra Telenor. [email protected] passord Da skulle det fungere, logg ut av routeren. Lenke til kommentar
Eglath Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 LOVE YOU Lenke til kommentar
ToppDogg Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Eg har ngt, ka må eg gjør? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Eg har ngt, ka må eg gjør? Selv om det blir vanskelig å nå www fra din maskin nå, så har sikkert ngt et flott support opplegg på sine hjemmesider. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) LOVE YOU Det var da voldsomt da Bare hyggelig å få løst problemet. EDIT: Husk å sett på kryptering på trådløsforbindelsen. Endret 23. september 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå