Gå til innhold

Problemer med XFX GeForce 6600

C-Style

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny maskin med XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling PCI-Express, Tv-Out/DVI graffik kort. Når jeg boota pc'n første gangen, virka den fint. Når jeg installerte driverne som fulgte med og restartet maskina begynte problemet. Alt virker fint helt til windows loade bilde er ferdig. Når loade skjermen blir borte, så blir skjermen svart med en melding "No RGB input". Jeg tar en ny omstart på maskina, trykker F8 og booter maskina videre i VGA-mode. Det funker fint igjen og jeg kommer inn i windows igjen. Når er jo skjerm oppløsninga veldig lav, så jeg går inn i instillingene for å fikse dette. Med en gang jeg trykker ok blir skjermen svart igjen med "No RGB input" meldingen. Noen som har noen forslag på hva dette kan skyldes?

PC specsa. er:

Motherboard: MSI 915PL NEO-F, I915PL, Socket-775 SATA, ATX, GbLAN, DDR400, Sound,PCI-Ex16

CPU: Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED w/fan

Graphic card: XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling PCI-Express, Tv-Out/DVI

Memory: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du la inn driverne som fulgte med. Har du prøvd å legge inn nyeste offisielle fra nvidia istedet? Det er ofte en litt gammel versjon som følger med på installasjons-cd'en til grafikk-kort. (Gjelder egentlig all hardware igrunn)

www.nvidia.com

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Du sier du la inn driverne som fulgte med. har du prøvd å legge inn nyeste offisielle fra nvidia istedet?

www.nvidia.com

Nei har ikke prøvd det. Skulle ha gjort det, men han som maskinen står hos har 33,6 modem :/ Tenkte jeg skulle laste de ned i dag på jobben, men synes det er utrolig teit hvis man ikke kan bruke driverne som følger med.

Lenke til kommentar

Ja, det er utrolig teit, men desverre så ser jeg at det er slik alt for ofte.

Kan tenke meg at dette har en sammengheng med at produsentene vil ha produktene ut på markedet såfort som mulig. Dermed så trykkes driver-cd'ene i en tid ta driverne fortsatt er på versjon 1.0b (for å kalle det det), med dertil urettede bugs inkludert.

Personlig så bruker jeg aldrig driverne som følger med. De går somregel rett i søpla. Så laster jeg heller ned nyeste fra nettet med en gang.

Jo, forresten jeg vet om et motsatt tilfelle, og det er til den gamle agfa-scanneren min. På driver-cd'en fulgte det med versjon 0.7.

Denne versjonen er ikke lenger å oppdrive på nettet, og ingen av de nyere versjonene får ikke kontakt med scanneren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...