eSik Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Driver og setter sammen en portefølje av mine beste bilder i disse dager. Porteføljen skal brukes til opptaksprøve ved fotojournalistikk studiet på HiO neste år. Noen gode tips til hva slags bilder en slik portefølje bør inneholde? Lenke til kommentar
Linselus Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei! :!: Jeg foreslår følgende: - Portrettbilder, farge og svart hvitt med ulike lyssetninger - Landskapsbilder/ oversiktsbilder (Vise at du behersker ulike fargesettinger.) - Et eller to av litt mer kunstnerisk art. (Noe du vet er bra, og som andre synes er bra også!) - Arrangerte enkelt tema bilder - Bilder med ulike snitt for å fremheve ulike ting. - Gruppebilder hvor det fremgår en spesifikk situasjon. F.eks demostrasjoner, mennesker som diskuterer. Jobber med ett eller annet. (Ikke a la kaffeslabberas i familien) - En serie bilder bestående av et tema. F.eks at du følger en person gjennom en arbeidsdag, hvor ulike situasjoner oppstår. En blanding overnenvte. Jeg er ingen ekspert, men jeg ville ha laget en variert portefølje hvor menneskelige situasjoner er i gjennomgående tema. Ellers ville det kanskje vært en ide å se hva aviser og magasiner kjører av bilder. Jeg tror avisene i dag har alt for mye arrangerte bilder. Lag bilder med høy kvalitet når det gjelder lys og bruk av farger. Mhv Linselus Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Driver og setter sammen en portefølje av mine beste bilder i disse dager. Porteføljen skal brukes til opptaksprøve ved fotojournalistikk studiet på HiO neste år. Er ikke det opptaket bare annet hvert år? Og det var i år. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 HELT feilpostet? Forslag til hva en portefølje? Hva i all verden har det med bildekritikk å gjøre? Lenke til kommentar
eSik Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Jaggu min hatt har du rett. Samordnaopptak sidene er ikke oppdaterte. Velvel, jeg har fremdeles to år igjen på journalistikkstudiet her i Australia, men universitetene her nede er desverre tragisk dårlige på fotojournalistikk Skader vel uansett ikke å sette sammen en portefølje, så har jeg noe å gjøre Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvorfor kommer dette temaet inn her?? Her er det vel kun BILDE KRITIKK?? ' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå