Gå til innhold

høy temperatur på CPU

addp

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har no kjøpt meg nytt kabinet med 2x120mm vifter og 2x80mm vifter..

systemet e bare 30-35grader, men CPU'n e rundt 50-52grader..

Eg har en vifte som blåser rett inn i CPU viften sån at den ska få frisk luft, men det ser ikkje ut som om det får nokke serlig mye mer luft.. fordi den ligger på akkurat det samma som når eg hadde det gamle kabinettet med omtrent ingen vifter! :(

Nokken som har ett forslag om hvordan eg kan få CPU'n kaldere? :)

Ell ka som e årsaken? kan det verra dårlig CPU vifte? :ermm:

- M.v.h ADDP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må til med litt småmodding for å få den på siden..

Er vel alt etter hvilken prosessor og kabinett du har det.. prøv å åpne sidedøren og blås støv utav ribba og vifta.. kjør med åpen sidedør for å få mest mulig luft inn i kabinettet

Ellers kan du jo alltids investere i en ny og bedre cpu vifte..

Lenke til kommentar

Min CPU (Intel Northwood 3.06 Ghz) er på 54 akkurat nå. (Hoppa fra 53 mens jeg skrev setningen.) Å se den være 60 grader er ikke en sjeldenhet. Men nå har jeg nettopp kjøpt og henta en ny CPU-vifte. Har forhåpninger å ha 40 grader stabilt med den nye. Inne er det 23.6 grader, 20.7 grader ved gulvet. Skjermkortet er bare på 49 grader, men det er fordi jeg ikke spiller. Den kan bli svært, svært varm når jeg spiller World of Warcraft. Er et nVidia-kort, 5950 Ultra bla bla. Husker ikke nøyaktig modellen...

60 (+2-3) grader på CPU kan i verste fall være bekymringsfullt, men aldri farlig. Får nevne at disse temperaturene jeg har, er med standard Intel-vifte som fulgte med CPUen.

Lenke til kommentar

okey ;) kjempe! så, så lenge eg har den under 60 grader går alt bra? :D

eg har en AMD 2600+

men ka e klokkemulighetene for den da? den går no på 1,92ghz.. kan eg få den opp te 2,1 tror dere? ell kan det skje nokke galt dåe :ermm: hehe

Lenke til kommentar

Har også XP2600..

Hadde problemer med at den var så varm som din og gjorde derfor ett par modifiseringer med vifter osv.. kjører nå på 44 grader.. ikke mye forskjell, men hva faen.. skal bytte ut skjiten snart uansett..

Mener jeg har klokket den rett under 2.1ghz men måtte gi meg der pågrunn av varmen.. og om du kjører med 50 grader + så bør du ihvertfall investere litt i kjøling før du begynner ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en p4 3ghz prescott. Den ligger på rundt 50 på idle og rundt 60 på load. Da er den klokket til 3.6ghz vel og merke. Den har ikke noe problemer med å takle den varmen. Så jeg vil si at 50 grader er helt akseptabelt. Kabinettvifter som blåser lufta UT er mere effektivt enn å blåse luft inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...