venomzorg Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 akuratt installert en xp1800 på et abit kt7a hovedkort v1.3, jeg har ikke oppdatert noe bios. må jeg det?! for det funker i alle fall ikke, det kommer ingenting på skjermen, cpuen er ikke svidd. jeg vet at det ikke er noe galt med: ram, skjermkort, cpu, psu, hd, cd! Litt usikker med floppy for jeg har hatt noen problemer der før men jeg har montert kabelen riktig skulle jeg tru!! så jeg lurer da på, HVA ER GALT?!?! maskina surrer og går og det lukter ikke svidd men det kommer ikkenoe på skjermen, HJELP FORT!!! Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Ja, du må oppdatere bios. http://www.biosmods.com har alt du trenger. Det er ikke farlig så lenge strømmen ikke brytes under flashinga. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Du må nok flashe ny bios, som du finner her: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...RAID+V1.3Bios Må ha bios med id 5S eller senere. Har også lest at XP CPU fungerer med alle KT7A hovedkort, men at maskinen må startes et par ganger for hver gang, før den virker. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 jammen åssen skal jeg flashe bios da?! jeg får jo ikke opp noe på skjermen!?! Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Får du ikke opp noe på skjermen?? Er jo ikke så lett å flashe bios i blinde. Står maskinen og går med svart skjerm, eller skrur den seg av? Noen pipelyder under oppstart? Er ikke sikker, men trodde du allikevel skulle få den første skjermen med biosversjon, der du få se hvilken CPU du har, hvor mye ram osv. selv om det er problemer med CPU. Regner med at du har flashet bios tidligere, hvis ikke kan du lese readmefila som følger med biosen som du laster ned. Kan bare anbefale deg å sjekke at alt er ok med skjermkort, og eventuelt låne en CPU av f.eks. en kompis, slik at du får flashet siste bios. Lykke til! edit: Kom på en liten ting til, hvis dette ikke er første prosessor du monterer på dette hovedkortet, bør du resette bios med jumper på hovedkortet. [ Denne Melding var redigert av: Kjellinge på 2002-08-16 00:00 ] Lenke til kommentar
quack Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Er også en mulighet at PSUen din er for svak. Kjøpte en XP2000+ og g3, da dugde ikke 250 watt, nei. Fikk nøyaktig samme symptomer som deg. Prøv å ta ut all strøm du ikke trenger, CD-rom/floppy/ekstra-HDs/ og sett inn et anna skjermkort hvis det du har er veldig kickass. Da finner du ut om det er problemet! Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg vil tro at alt er svart pga. at hovedkortet ikke takler den nye prosessoren. Du må benytte din gamle (hvis du har) eller få lånt deg en prosessor som hovedkortet takler (ca 1ghz vil jeg tro). Bruk den til å flashe biosen og så skal den nye prosessoren fungere.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå