CurSe Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Litt usikker på hvor denne skulle, men jeg håper jeg traff riktig. Klarer ikke formatere harddisken min. Den booter fra cd, men etter at den har lastet inn diverse dilldall(helt i starten) så blir skjermen min svart med røde streker. Sånn blir skjermen og uansett hva jeg trykker så skjer det ingenting. Hvorfor skjer dette? Kanskje litt tynn forklaring, men jeg har aldri vært borti noe lignende før(aldri hørt om det heller). Prøver å installere winXP PRO, men det skal ikke være enkelt skjønner jeg. Bilde: Edit: Endret tittel igjen, håper den er godkjent. Endret 21. september 2005 av CurSe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Under formatering eller når den laster inn filer, eller når den installerer filer? Var litt tvetydig den overskriften til forklaringen.. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Under formatering eller når den laster inn filer, eller når den installerer filer?Var litt tvetydig den overskriften til forklaringen.. Den tittelen ble litt klønete, skal innrømme det. Hadde en annen i starten, men denne ble litt bedre. Dette blir kanskje en litt rotete forklaring, men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Jeg setter inn windows cd'n og trykker en tast for å starte opp fra cd. Da blir skjermen blå og det lastes inn diverse filer. Sånn går den en liten stund mens den laster inn de forskjellige filene. Klarer ikke se hvor langt den kommer før det sier stopp, men når det stopper så blir skjermen først svart hvor en hvit markør blinker. Den blinker i kanskje 15-20sek og etter det blir skjermen som på bildet i den første posten min. Da er det ingen annen utvei enn å reboote. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Sist jeg hadde problemer lignende det så hadde en rambrikke tatt kvelden.. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Sist jeg hadde problemer lignende det så hadde en rambrikke tatt kvelden.. Vel, maskinen min teller opp all ram'en min, så det burde brikkene være i orden? Har nå prøvd med 2 forskjellige windows cd'r og samme greia skjer med begge Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Skjer dette før eller etter du har valgt hvilken drive du vil legge inn Windows på? Hvis det skjer etter; formaterer du hdd'n / partisjonen først? Bruker du hurtigformatering, eller ikke? Hvis det skjer før, så vet jeg ikke helt; Virker som en kontroller feil av noe slag.. Men jeg er ikke sikker.. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Den låser seg etter at den har lastet inn diverse filer en stund, jeg kommer ikke til noen menyer av noe slag. Slenger med et bilde som viser hvor den låser seg. Edit: Den kommer litt lengre enn det bildet viser, men kommer ikke til noen menyer. Endret 21. september 2005 av CurSe Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Prøv å formatere disken FØR du starter installasjonen fra CD. Har du fremdeles diskettstasjon, kan du laste ned en vanlig WIN98 oppstartsdisk fra BootDisk.com. Start opp med denne og skriv fdisk. Da starter du partisjons-programmet. Svar JA på spørsmålet om støtte for store disker. Her kan du sjekke at disken ikke inneholder noen ukjente partisjoner og ev. slette disse. Skal du formatere disken, bruker du kommandoen format c: (Obs! Dette tar lang tid!) Hvis du ikke har diskettstasjon (eller mulighet for å koble til dette midlertidig) kan du prøve Ultimate Boot CD. Lykke til! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hadde lignende problem med en harddisk en gang om jeg ikke husker feil, måtte formatere den før jeg begynte, Det HappyRay sier skal funke, det går også å koble den til en annen pc og formatere den der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå