Raastadboy Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hei.. jeg kjøpte meg asus a8n sli for noen månedere siden... Det hovedkortet fucka seg så jeg fikk nytt.. Men når jeg fikk nytt så var det ikke helt likt... Jeg fikk en helt annen kjøler enn den orginale chipsett vifta(gjør ikke noe for denna bråker ikkke like mye) og det står i bruksanvisningen og på esken at detta kortet støtte x2 uten noe som helst bios oppdatering...:S Lurer litt på detta.... For min skyld så gjør ikke det meg noe for den jeg fikk er mye diggere enn den vanlige:D Legger ved bilde av chipsett kjøleren... Mvh RasTa Endret 20. september 2005 av Rasta_jigge Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Og en ting til? Støtter asus a8n sli sata2? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Bare Deluxe og Premium tror jeg,sjekk Asus sine spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Bare Deluxe og Premium tror jeg,sjekk Asus sine spesifikasjoner. Men på hovedkortet mitt står det at det ikke er delux eller premium. Men fortsatt den kule vifta og at hovedkortet støtter x2:D Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det kortet du har er en litt mindre versjon Deluxe.Det var problem med chipset vifta til Asus A8N SLI Deluxe,på premium versjonen kom det en annen vifte.Vet ikke om de har forandret noe mer. Kortet du har hadde også samme chipsetvifte som det ble problemer med derfor har du fått den nye versjonen av vifta da du fikk nytt hovedkort(A8N SLI). Uta fra spesifikasjonene ser det ut til at du har såkalt Sata2(3Gb/s overførings mulighet som ikke kan bli utnyttet ennå fordi hardiskene ikke klarer de hastighetene). Anbefaler deg å lese disse to trådene som om handler disse hovedkortene: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351688&hl= http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=356965&hl= Link til ditt kort Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 For å oppklare litt: Chipset-vifta på SLI og SLI Deluxe var dårlig, så på nyere hovedkort er det en annen vifte. På Premium-versjonen er det vifteløs heatpipe-kjøling. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 På Premium-versjonen er det vifteløs heatpipe-kjøling. Selfølgelig,Heatpipe var det og ikke vifte! Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg har ASUS A8N SLI og chipsett-vifta på denne bråker noe så inn i grana (noen ganger). Derfor har jeg nå fått en Zalmann kjøleribb som skal monteres i setdet for vifta. Et spørsmål (som egentlig ikke er så relatert til emmnet): Må man ut med hovedkortet for å montere denne kjøleren? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Siden det er festes med klips som må klemmes sammen på baksiden for å løsne: Ja. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Siden det er festes med klips som må klemmes sammen på baksiden for å løsne: Ja. Pokker...Da får jeg heller ty til faghjelp. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Et spørsmål (som egentlig ikke er så relatert til emmnet): Må man ut med hovedkortet for å montere denne kjøleren? Nei du trenger ikke ta ut hovedkortet. Du klipper bare av plastpinnene på den orginale kjøleren med en avbitertang og deretter monterer du Zalmankjøleren. Det har jeg gjort på 2 hovedkort. Jobben er gjort på 10 minutter. Endret 21. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Et spørsmål (som egentlig ikke er så relatert til emmnet): Må man ut med hovedkortet for å montere denne kjøleren? Nei du trenger ikke ta ut hovedkortet. Du klipper bare av plastpinnene på den orginale kjøleren med en avbitertang og deretter monterer du Zalmankjøleren. Det har jeg gjort på 2 hovedkort. Jobben er gjort på 10 minutter. Smart...Får se om jeg prøver det. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Ok så altså jeg har fått den vifta fordi den andre vifta som var før av det så mye feil med... Og foresten sata2 finns jo det da... Kamerat har en 200 gb disk sata2. Men på hovedkort esken står det amd x2.. at den støtter det.. Skjønner det ikke jeg.. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Men på hovedkort esken står det amd x2.. at den støtter det.. Det betyr vel Dualcore prosessor,altså en dobbeltkjerne prosessor,kjekt å ha hvis du skal gjøre flere oppgaver samtidig. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Edit: Hvordan skal jeg få til å klippe av medd avbitertang? Det er en "dings" i veien for den ene klipsen. Huff...Koster sikkert 500kr å få montert den på Kopi&Data Service. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Edit: Hvordan skal jeg få til å klippe av medd avbitertang? Det er en "dings" i veien for den ene klipsen.Huff...Koster sikkert 500kr å få montert den på Kopi&Data Service. Du kan også prøve å dra den ut sammtidig som du bøyer litt fram og tilbake,men IKKE bruk for mye makt. Bare til opplysning:Den avataren din er ikke lovlig. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 jeg veit hva x2 er.. men på a8n sli så må du ha bios oppdatering for at det skal funke. Men på det kortet jeg fikk så er det ferdig med x2...:S samma faen er fornøyd da..fikk jo et bedre kort:D Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Edit: Hvordan skal jeg få til å klippe av medd avbitertang? Det er en "dings" i veien for den ene klipsen.Huff...Koster sikkert 500kr å få montert den på Kopi&Data Service. Du kan også prøve å dra den ut sammtidig som du bøyer litt fram og tilbake,men IKKE bruk for mye makt. Bare til opplysning:Den avataren din er ikke lovlig. Kan jeg ikke åpne den andre sidedøren og klippe av bak? Undskyld min uvitenhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå