Gå til innhold

Beste Western film

Sheldon C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Butch Cassidy and the Sundance Kid (redford og newman i storform)

Tombstone (en av de bedre nyfilmatiseringene av Wyatt Earp historien, dog ikke akkurat historisk korrekt...)

aldri likt hverken John Wayne eller spaghettiwestern.

rimelig tynt med western fra hollywood i det siste, beste på lenge er Deadwood serien.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det? Spaghetti er sjangeren som ga Western realismen. Før det var det en gjeng jålebukker med polerte negler og rosa glitrende skjorter. Paradoksalt nok, ble disse sistnevnte filmene laget i en tid hvor homofili var forbudt og straffbart de fleste steder i statene.

Endret av UAM
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det? Spaghetti er sjangeren som ga Western realismen. Før det var det en gjeng jålebukker med polerte negler og rosa glitrende skjorter. Paradoksalt nok, ble disse sistnevnte filmene laget i en tid hvor homofili var forbudt og straffbart de fleste steder i statene.

:!:

Jeg ser at det er mange som har nevnt "Once Upon a Time in The West" her. Den har jeg aldri sett eller hørt om før! :dontgetit: *søke i prisguide*

EDIT: Vi må jo ikke unnlate å ha nevnt Maverick her heller! Den når kanskje ikke opp som beste westernfilm, men kanskje som den morsomste! :)

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Kjære vene...

1. For a few dollars

2. For a few dollars more

3. Open Range

4. Soldier Blue

5. A fistful of Dynamite

6. Lonesome Dove mini series + Return to Lonesome Dove

7. The Wild Bunch

8. Heng'en High

9. Highplane Drifter

10. Geronimo

Det er så mange....disse er ikke nødvendigvis i noen spesiell rekkefølge...men Open Range er utrolig bra syntes da jeg...

Lenke til kommentar
Kjære vene...

3. Open Range

Det er så mange....disse er ikke nødvendigvis i noen spesiell rekkefølge...men Open Range er utrolig bra syntes da jeg...

Litt uenig der.

Jeg ble fryktelig skuffet over denne filmen. Klarer ikke helt å sette ord på hva som var galt, men det må være noe med storyen og tempoet i filmen. Dog skulle man tro med Costner og Duvall at det skulle bli en kanonfilm. Men det ble ikke det i mine øyne.

Kanskje jeg hadde for store forventninger til filmen på forhånd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...