Mala Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 The Good, The Bad and the Ugly. (!)(Clintern.) Second that Lenke til kommentar
Legion Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Butch Cassidy and the Sundance Kid (redford og newman i storform) Tombstone (en av de bedre nyfilmatiseringene av Wyatt Earp historien, dog ikke akkurat historisk korrekt...) aldri likt hverken John Wayne eller spaghettiwestern. rimelig tynt med western fra hollywood i det siste, beste på lenge er Deadwood serien. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) aldri likt hverken John Wayne eller spaghettiwestern. Hvordan kan du si det? Spaghetti er sjangeren som ga Western realismen. Før det var det en gjeng jålebukker med polerte negler og rosa glitrende skjorter. Paradoksalt nok, ble disse sistnevnte filmene laget i en tid hvor homofili var forbudt og straffbart de fleste steder i statene. Endret 21. september 2005 av UAM Lenke til kommentar
Legion Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 hva mener du hvordan? de faller bare ikke i smak...ikke liker jeg fisk heller, er det lov? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Once Upon A Time In The West Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Once Upon A Time In The West JA! åssen kunne eg glemme den, fikk låne denne av en venn. Syn begynnelsen la opp til en meget stilig og gjennomført film, en veldig bra film etter min mening Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) aldri likt hverken John Wayne eller spaghettiwestern. Hvordan kan du si det? Spaghetti er sjangeren som ga Western realismen. Før det var det en gjeng jålebukker med polerte negler og rosa glitrende skjorter. Paradoksalt nok, ble disse sistnevnte filmene laget i en tid hvor homofili var forbudt og straffbart de fleste steder i statene. :!: Jeg ser at det er mange som har nevnt "Once Upon a Time in The West" her. Den har jeg aldri sett eller hørt om før! *søke i prisguide* EDIT: Vi må jo ikke unnlate å ha nevnt Maverick her heller! Den når kanskje ikke opp som beste westernfilm, men kanskje som den morsomste! Endret 21. september 2005 av hilram Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 må mok bli The Good, The Bad and the Ugly Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg ser at det er mange som har nevnt "Once Upon a Time in The West" her. Den har jeg aldri sett eller hørt om før! *søke i prisguide* Once Upon a Time in the West Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Kjære vene... 1. For a few dollars 2. For a few dollars more 3. Open Range 4. Soldier Blue 5. A fistful of Dynamite 6. Lonesome Dove mini series + Return to Lonesome Dove 7. The Wild Bunch 8. Heng'en High 9. Highplane Drifter 10. Geronimo Det er så mange....disse er ikke nødvendigvis i noen spesiell rekkefølge...men Open Range er utrolig bra syntes da jeg... Lenke til kommentar
neb Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det den ganske nye med kevin costner? Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det den ganske nye med kevin costner? Ja om du tenker på Open Range...Robert Duval er også med og det har aldri skadet en film.. Anbefales! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Butch Cassidy and the Sundance Kid (redford og newman i storform) Den er knall! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har ikke sett så mye western, men The god the bad and the ugly er iallefall et mesterverk! Lenke til kommentar
UAM Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 hva mener du hvordan?de faller bare ikke i smak...ikke liker jeg fisk heller, er det lov? Men fisk er jo sundt, kanskje det er noe i veien med smaken din? Tenkt på det? Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Once Upon a Time in the West A Fistful of Dollars For a Few Dollars More The Good, the Bad and the Ugly ... er alle bra Westernfilmer Lenke til kommentar
Legion Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Men fisk er jo sundt, kanskje det er noe i veien med smaken din? Tenkt på det? kjekkas... jeg er vegetarianer, så det spiller liten rolle. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Kjære vene... 3. Open Range Det er så mange....disse er ikke nødvendigvis i noen spesiell rekkefølge...men Open Range er utrolig bra syntes da jeg... Litt uenig der. Jeg ble fryktelig skuffet over denne filmen. Klarer ikke helt å sette ord på hva som var galt, men det må være noe med storyen og tempoet i filmen. Dog skulle man tro med Costner og Duvall at det skulle bli en kanonfilm. Men det ble ikke det i mine øyne. Kanskje jeg hadde for store forventninger til filmen på forhånd? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 "Danser med ulver" er vel favoritt western min, mest fordi den er så utypisk sjangeren. "The magnificent seven" er vel også kjent som en av de helt store, og absolutt en film som kan anbefales. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 har ikke sett så mange western filmer desverre.. Men de kuleste western filmene er de med clint eastwood!! Ut av de filmene jeg har sett så må jeg si at Fistful Of Dollars fra 1964 er den kuleste av de alle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå