Goophy Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei. La nettopp inn den medfølgende 2.6 kjernen til Slackware 10.2. Når jeg booter slår skjermen seg av rett etter den laster PCMCIA-services-greia. Dette er altså på en laptop. Noen som har vært borti noe sånt før? Ser ikke ut som PC-en slår seg av heller da jeg kan restarte med ctrl+alt+del. Takker for svar. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har du husket å installere modulene også? Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Slackware kommer ikke til å støtte kernel 2.6.x før versjon 11.0. Hvis du absolutt må ha kernel 2.6.x så bør du kompilere en selv. Kernelen som ligger i /testing er ikke av samme kvalitet som de andre. Merk at kernel modulene må installeres manuellt FØR du booter maskinen for første gang. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Jada, jeg har kompilert selv med alle moduler. Alt lastet også riktig helt til pcmcia-services, så slår skjermen seg av. Ville vel fått feilmelding om modulene ikke var der? Edit: Lurer på om laptopen er allergisk mot 2.6-kjernen. Akkurat det samme skjedde når jeg la inn Arch Linux med 2.6.10... Endret 21. september 2005 av Goophy Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Fungerer maskinen som normalt (selv om du ikke ser noe) ? Hvis du bruker framebuffer kan du prøvde å fjerne det. Er det en spesiell grunn til at du kjører 2.6? Kan jo alltids bruke 2.4 som følger med Slackware. Endret 21. september 2005 av olear Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Fjernet framebuffer igår, fortsatt det samme. Ser ut til at alt funker når det slår seg av også. Jaja, får vel holde meg til 2.4-kjernen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå