x-team Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Har merka at forsterkeren min blir ganske varm når jeg spiller så jeg lurte på om det er noe vits eller lurt og sette en vifte til og blåse nedpåden og kjøle den litt ned? Prøvde det nå og ble mye kaldere! Er dette bra eller dåle for forsterkeren? Takker for svar. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Viftestøy er det siste du vil ha når du spiller musikk. Forsterkeren er forresten laget slik at den ikke trenger vifte, den har varmeledende griller inne i seg. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Men det vil ikke skade den, sånn teknisk. Det som skjer er bare at lufta rundt de varme delene blir byttet ut, slik at varmetapet blir større. Dette vil i sin tur kjøle ned komponentene, og vil i alle fall ikke være skadelig. Om det har noen gunstig effekt er vel heller tvilsomt, men om det bilr noe forskjell, er den til det bedre Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 en forsterker blir varm ja, men tar ikke skade av det. er somsagt bygd for å tåle det.. bare ikke stapp forsterkeren inn i en trang stereobenk uten noe lufting. sørg for å ha en 10-20cm med luft på siden og over så er du trygg. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Og de fleste litt seriøse forsterkere slår seg av når de blir for varme. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Vet jo det da. Men er det noen fordel og fyre vifta på da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 nei med mindre at du har problemer med overoppheting så har det ingenting for seg. det eneste du oppnår er viftestøy.. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Hører ikke vifta uansett. Men da kaster jeg vifta ut ruta da.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 kan være ett tips å legge noe under føttende på den slik at den for større avstand til det som er under den! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) jeg pleier aldri å forsteke noe så jeg kan ikke svare på det. Selv steker jeg alltid på varm plate *hint bytte topic kanskje* ( sorry men jeg klarte bare ikke å dy meg ) Endret 23. september 2005 av Breiker Lenke til kommentar
Astra16vT Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvis det bilde er av din forsterker? Da blir den varm fordi den står på høyttaleren uten mellomrom. Du må la den stå på egene ben for at du skal få naturlig luftstrømning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå