Holmgr3N Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 eh,Jeg kan jo ikke si at Sony Trinitron skjermer er no bra hvis jeg ikke har sett en!Prøvde en på IKEA! for eks. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 De to horisontale linjene er to ståltråder som skal støtte opp et gitter (som kalles grill) som sitter bak fosforlaget. Dette gjør at skjermen blir mye skarpere enn andre skjermer. Punktene blir sylskarpe fordi elektronene bare passerer grillen der hvor det er hull. Enkelte små trinitron-skjermer har bare en horisontal linje, men de har jeg aldri sett selv. De horisontale linjene blir en vanesak. Bruker trinitron på jobben, og hadde kjøpt det selv hvis jeg hadde hatt råd. Uten ståltrådene så kan grillen bli skadet når skjermen flyttes fordi grillen er så tynn at den har problemer med å bære sin egen vekt. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 19:44, zTab skrev:Du har tydeligvis ikke sett den Hansol-skjermen hvis du mener at det er så sinnsykt forskjell.Jobber på 19" og 21" Trinitron skjermer, og merker aldri forskjell når jeg kommer hjem til Hansol-skjermen. Holmgr3N er ikke den eneste som ser stor forskjell. Tror det er ganske mange (inkl meg) som kan skrive under på at det er to forskjellige verdener å jobbe på en Hansol vs en Sony. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 20:19, Zink skrev:Hansol hadde problemer med knitring på noen skjermer, ihvertfall før Min Hansol 900P 19" skjerm (ett par år gammel) knitrer ikke, så det problemet er nok løst for lenge siden. Er ellers veldig fornøyd med den. Anbefales hvis du har ett stramt budsjett. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Det er vanskelig å finne skjermer som er bedre enn Sony Trinitron skjermer. På jobben har vi en 17 tommer Sony Trinitron som er ca 2 år gammel. Den er både skarpere og bedre enn en splitter ny 21 tommer Hansol 2100A. Har sammenlignet dem direkte. Er klar over at 17 tommere kan virke skarpere enn 21 tommere pga størrelsen, men ikke så mye. Hansol-skjermen har mye dårligere fargebalanse og skarphet. Å kjøre 1280x1024 i 85Hz er mer behagelig på 17 tommeren enn det er på Hansol sin 2100A. Det er ingen feil på den Hansolen jeg sammenlignet med. Den er sylskarp til å ikke ha Trinitron bilderør. Har også sammenlignet med min 19 tommer med Hitachi bilderør. På min 19 tommer har jeg justert fokus 3 ganger på de snart 5 årene jeg har hatt den. Etter justering blir bildet mye skarpere. Min skjerm blir uskarp etterhvert så den bør justeres årlig. Har aldri vært helt fornøyd med den. Hadde jeg kunnet gjort det, så hadde jeg byttet inn min 19 tommer i en Sony Trinitron med en gang. Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 01:16, L03VIk skrev:når det gjelder flatscreen må du i hvert fall styre unna skjermer med sony trinitron billedrør. Av en eller annen grunn har disse skjermene to synbare horisontale streker på skjermen. Sad but true.... Eg dumpa min Hansol 19" til fordel for Sony Trinitron Flatscreen. Angrer ikke en smule. Strekene er ikke så synlig, og du får derimot krystallklart bilde. Klart MYE bedre en Hansol og sine samsung billedrør. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 har akkurat kjøpt en ViewSonic P95f 19" skjerm, kan anbefalast på det varmaste! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 12:10, kosh skrev:har akkurat kjøpt en ViewSonic P95f 19" skjerm, kan anbefalast på det varmaste! Når jeg skulle kjøpe skjerm, ble jeg anbefalt Hansol fremfor ViewSonic som visstnok var kjent for å ha litt uklart bilde (ivertfall i forhold til Hansol). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå