ssswopp Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 hva er ram?? er det sånn at hele datan blir kjappere og rett og slett bedre..?? jeg vil ha en sånn bra spille pc.. har ganske bra pc fra før, men ingen pc kan bli for bra.. så er det noe mer jeg bør oppgradere i tilleg til ram?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Da bør du skrive mer om maskinvaren din... Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Da bør du skrive mer om maskinvaren din... husker ikke en shit nå.. er forresten borte fra datan min nå, så for ikke sjekket heller.. men det jeg husker er at den har 2*160gb , 2*512mb ram( ellers så var det en, husker ikke helt..) det var alt jeg husker.. men jeg skal søke litt rundt på internett å se om jeg finner fakta om datan.. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 den er ganske lik denne.. men vet ikke om den har like mye minne.. men jeg har ikke sjekket det der.. men skal gjøre det når jeg kommer hjem, så gir jeg mer info da.. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Hvis det er pc'en din og om du har 1024MB istedet for 2048MB så er det et nytt skjermkortet som er hva som vil hlelpe ytelsen på din pc mest. Men om det er cs den skal brukes til bør det du har nå holde. OT: Med all respekt, så må jeg bare få sagt at det finnes få plasser du finner flere som tilbringer mere tid foran pc'en uten å tilegne seg mer kunnskap om hardware enn i CS miljøet. Jeg var på et lite LAN for en kort stund siden og der var en gruppe CS spillere i en klan som var blandt de bedre i Norge, en av de visste ikke hva slags hardware han hadde i pc'en over hodet. Det eneste han jeg snakker om visste var at han hadde 2GB minne (en brikke!) for det hadde han fått av broren sin. (sikkert bra på gammle cs det) Nå sier jeg slett ikke at alle er sånn, men det er litt den sneverheten som omgir enkelte av disse spillerene. Hadde jeg spillt masse CS hadde jeg vært interessert i å kunne fikse pc'en om det gikk noe galt med den. Når vi søkte igjennom pc'en hans etter spyware og virus tror jeg vi fant over 100 forskjellige! Gutten var 17 år. Endret 24. september 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Når vi søkte igjennom pc'en hans etter spyware og virus tror jeg vi fant over 100 forskjellige! Gutten var 17 år. OT: Det virker vist som at det er noen cs spillere som ikke har noe peiling ja... tragisk... heldig vis kan jeg litt da selv om jeg berre er 14 så... men men... har i hvertfall ikke over 100 virus... faktisk.... ! Men ram! Ja hva er det... dette er berre spekulasjoner men er det midlertidig minne? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 "Random Access Memory" (RAM) er det fysiske minnet i datamaskinen, som lagrer data som er i bruk når datamaskinen er slått på. Hensikten med RAM er å kunne levere data til prosessoren, på en raskest mulig måte. RAM er langt raskere enn alle andre typer lagringsenheter, inklusive selv de raskeste harddisker. Aksesstider for RAM måles i nanosekunder (1/1000.000.000 sekund), mens aksesstider for harddisker måles i millisekunder (1/1000). Dette er tatt fra: Ram guiden her på HW.no Hvis jeg skal forklare litt enkelt så er det et mellomlager mellom harddisk og prosessor. Alle programmer du kjører ligger en del av i minnet så de kan brukes raskere og mere effektivt. Ram er mye raskere enn en harddisk. Windows (og spill) setter av en viss plass på harddisken som de fleste her inne ville kalle SWAP fil (eller virtuelt minne) som brukes om windows eller et spill trenger mere RAM enn det du har på pc'en. Dette fører til at hva enn du kjører som må bruke swap fil går treigere enn om du hadde hatt mere minne. Alt som ligger i RAM'en blir slettet når du skrur at pc'en. Jeg syntes minimumskravet til ram i Windows XP er 512MB om du kun bruker pc'en til surfing, skriving, bilder og andre ting som ikke involverer spill eller arbeid med avanserte og tunge video rendring og tegne programmer. Har du derimot lyst til å kunne spille det meste av spill på markedet er nok 1024MB å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå