Gå til innhold

Geniale X800/X850 blokker, hvem vil ha?

Ville du kjøpt denne blokken til ditt x800/x850?  

62 stemmer

1. 1. Ville du kjøpt denne blokken til ditt x800/x850?

• Lics blokken
      38
    • Koolance blokken
      8
    • AC blokken
      16

Anbefalte innlegg

Sammen med Ozelot har jeg sett meg rundt på nettet etter en god gpu-blokk som dekker ram-brikkene. Det viser seg at det er kun én blokk på det norske markedet.

Derfor er jeg nå ute etter et lite opprop; Hvem vil ha en skikkelig vannblokk til deres eminente skjermkort, med en x800 eller x850 serie gpu brikke?

Det er to blokker vi har funnet, og tanken er at vi vil vise at dette vil det lønne seg for en webshop å ta inn.

Blokk 1:

mainlogo.jpg

LICS vannblokk

Denne blokken virker kanskje kjent, og der fordi våre venner ved overklokking.no har testet denne blokken, og var ganske imponert over den. Link til testen

Den eneste ulempen med denne blokken er som jeg ser det at vi eventuelt må bestille fra Tyskland. Derfor hadde det jo vært fint om en webshop hadde tatt litt ansvar og bestilt inn i bulk. Dette blir billigere, selv om webshopen sikkert vil ha et par kroner for blokken.

Blokk 2:

Koolance ATI-V06 vannblokk

Denne vannblokken ser også veldig god ut, og med spennende løsninger. Denne er dog litt dyrere enn overnevnte vannblokk, men det er litt uvisst hvordan prisen blir ferdig inn til Norge.

Håper det er fler enn meg som har lyst på vannkjøling til X800/X850 kortene deres..

Skriv opp om dere hadde kjøpt en av overnevnte blokker, hvem av dem, og det er åpent for en diskusjon om måten dette gjøres på. Om dere vil diskutere vannblokkene kan det gjøres her..

Det finnes en annen vannblokk på mircoplex, men denne er forsåvidt ukjent for meg, og Ozelot. Om noen har erfaringer med denne kan det taes i overnenvte tråd.

Vannblokk fra AC

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har pm'et Skrue i håp om poll. Noen andre forslag?

Har tenkt til å kontakte en webshop etterhvert som tråden utvikler seg, noen som har noen forslag til hvilken webshop? Noen som har kontakter som kan lede til et påvirket varesortiment..?

Jada, og du har fått svar. ;)

Og litt avhengig av interessen for en slik blokk, kan man jo uansett sende en forespørsel til alle webshops med vannkjøling på programmet.

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at Microplex vil ta inn noe(de har allerede en inne), men jeg hadde mer troen på komplett eller netshop(har sett netshop ta inn produkter etter at folk har ønsket det i diverse tråder her på forumet).

Evnt. om overklokking.no hadde tatt en test av den vannblokken de har på microplex, for hvis denne er bedre\like god som den Lics blokken, ser jeg masse penger og spare på toll og frakt.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Blir en liten update i dag.

Etter å ha ventet en liten stund og blitt purret på av ozelot har vi sendt mail til et par andre webshop'er.

Førstemann til mølla blant webshop'ene får bestilling fra meg!

*purr purr*

Joda, måtte purre litt(klarer ikke å sitte i ro uten å få daglig oppdatering).

Tror jeg skal forsøke med et skikkelig utenriks-søk om noen av disse blokkene er blit testet(helst den AC blokken, siden lics allerede er blitt testet).

Lenke til kommentar

Som en katt i mørket merket jeg purringen til Ozelot.. Eventuelt, som en PM i mørket.. hehe

I alle fall, har fått et, til en viss grad nedslående, svar fra to av webshop'ene jeg har kontaktet.

Som følger:

-Komplett skal sjekke, men garanterer ingenting. De linket dog til følgende egne ram-kjøler: Alphacool ram-kjøler. Den så tøff ut, men man trenger da en egen vannblokk til selve gpu'en. Litt synd, med tanke på at vannblokkene kommer på 1050 for skjermkort med tilhørende gpu-blokk med ram-kjøler. Dyr løsning, og det ser ut som det er ganske høy flow-motstand i ram-kjølerene, men mulig jeg blir lurt av at rørene var såpass tynne.

-PCutstyr.no sier også at de skal vurdere det, men at de ikke garanterer noe..

Det var en åpen og grei oppdatering. Jeg venter på svar fra et 3dfxCool og Microplex. Noen som har andre forslag til webshop'er som er gode på vannkjøling, og som vil bli bedre?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...