Gå til innhold

USB problem etter tv-kort strøm

roadflash

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc. På den har jeg et eksternt tv-kort (Pinnacle). I dag skjedde det noe utrolig irriterende. Pc'en stod på og tv-kortet stod inni en usb-port. Jeg hadde glemt å sette på strømmen på tv-kortet, så derfor plugget jeg ledningen inn i kontakten i veggen. Det skulle jeg tydligvis ikke har gjort. Det som skjedde etter på var at skjermen flimret litt og grafikken ble heilt føkka. Derfor restarta jeg pc'en. Det første jeg oppdaget var at usb musa, usb harddisken (ekstern) og tv-kortet ikke reagerte i det hele tatt. Jeg prøvde å skifte mellom de forskjellige usb-portene, men ingen fungerte. Har strømmen som gikk inn i tv-kortet i det den ble slått på ødelagt usb-portene. Eller er det mulig å fikse på noe selv? Jeg har prøvd å ta ut batteriet og sette det inn igjen (etter tips fra noen andre), men dette fungerte ikke. Please help!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk i dag tidlig litt kontakt med usb portene. Da kom den vanlige lyden; pling pling. så kom det opp nede på linjen at usb porten ikke kjente igjen tingen som var koblet inn. Så fryste pc'en seg og da jeg startet den på nytt fikk jeg ingen reaksjone når jeg prøvde ut usb porten igjen. Er det noen instillinger jeg kan resette? med tanke på at noen instillinger kanskje kan være stilt feil?

Lenke til kommentar

Ble visst ikke løst likevel.

Nå fungerer ingen av USB portene mine. Når jeg trykker inn enten en usb mus, webcam eller ekstern harddisk så får jeg samme feilmeldingen: "kjenner ikke igjen usb-enhet"

Har prøvd å installere chipset driverne på nytt igjen, men til ingen nytte. noen som har andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...