Gå til innhold

En litt vill\morsom kabinett ide

Anbefalte innlegg

Satt og leste forskjellige artikler her på Overklokking, og fikk et ekstremt øyeblikk av inspirasjon. Ideen går ut på å bygge et kabinett ut av et av disse små campingvogn-type kjøleskapene :D

Så, noen som tror noe sånt ville virket, det er jo et relativt lukket og isolert miljø, så god kjøling ville vært Alfa, omega og resten av alfabetet (tyvlånte den setningen fra en artikkel her). Men da sitter jeg med et kabinett ingen har maken til (håper jeg) og det ville jo gitt reaksjoner som "nai faen, du kødde, har du bygd an inni et KJØLESKAP!??" Og sånt er jo alltid gøy.

Har ikke et slikt kjøleskap, men et ødelagt et kunne vel finnes og resirkuleres.

Ingen ekstern modifisering, bare et helt vanlig kjøleskap med et par vifter og noen ledninger ut bak. Døra åpnes, en frontplate i plexiglass foran med DVD\CD rom osv. lys og vifter. skulle det operert med døra igjen måtte det nok vært godt perforert med luftehull, og kanskje luftinntak under for et par vifter, ledet gjennom en sokkel ut til sidene slik at de ikke drog drit rett opp fra gulvet el. det sto på.

Noen som synes ideen er god? Noen som vet om den er brukt før?

Har en gammel pc med 733mhz pentium, 128 SD-ram, TNT2 kort og 20GB HD som brukes av mine søte små søstre (Les: jævelunger uten like) og som kunne blitt brukt som forsøkskanin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AAAA!! Jeg blir paranoid! Jeg har jo gått og tenkt på den ideen i flere dager nå! Uten å ha fått inspirasjon fra noen. Jeg kom på det når jeg så et av de dyreste Lian Li kabinettene, og da tenkte jeg at det så ut som et kjøleskap med døren igjen, og slik fikk jeg ideen! Har en genial plan på gang, vil ikke fortelle den, selv om den sikkert er brukt tusen ganger før ;)

Endret av lovehater
Lenke til kommentar
Dette høres artig ut! :D Gjennomfører du den kommer du helt klart til å få oppmerksomhet! Syns det hørtes interessant ut! Spesielt med den plexi"veggen" ;)

Hvordan tenkte du at du skulle ha satt komponentene inni der da?

Så langt i tankegangen har jeg ikke kommet enda, ideer mottas med takk.

Burde nå gå an å improvisere et stabilt system som kunne holde Strømforsynining, HK, 3Dkort, DVD og HD. Skal rote litt rundt i photoshop og gi litt utløp for kreativiteten.

Lenke til kommentar

Ok, se på dette som ren fantasi, ikke stort mer det er godt for.

Er ikke akkurat i skala eller noe, men det gir deg den generelle ideen.

Det hvite området representerer åpningen, helt dekket med plexiglass vindu for fullt innsyn. DVD rom og brenner stikker ut, vifte, HD osv. er montert på innsiden med LED's eller noe slikt for rå effekt.

HK blir da mest trolig satt opp mot bakkant eller annet egnet sted.

post-226-1127253587_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvor mye penger har du til disposisjon?

I skrivende øyeblikk. 0 KR og 0 øre, totalt=0 :(

Ren (ønske)tenking i øyeblikket, men vi får se. Det blir garantert ikke brukt mye.

Vifter, LED's, IDE kabler eller forlengere (hvis det er å få, dimensjonene kan bli større enn i et vanlig kabinett her) og selvfølgelig plexiglass eller noe sånt, som jeg regner med ikke er billig. :cry: kjenner lommeboka vrir seg i baklomma bare jeg tenker tanken.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan Yeong Yang kabinettene ser ut innvendig men hva med å ta ut kjølingen fra et kjøleskap og montere den i et slikt et?

Edit: En 1000 watts PSU skulle gjøre susen for både kjøleskapet og masse overklokket hardware.

BTW, har kulden noen effekt på katodene?

Endret av lovehater
Lenke til kommentar

Så grei ut den tegninga du la ut der ;) Håper du får en plutselig arv fra en gammel bestemor :p (En kompis fikk plutselig 30 000 han!!). Dette kan bli bra hvis det blir gjennomført, hadde det gått an å hatt på kjøleskapet(hvis det funker) eller blir det for kaldt?Kan jo stille litt på det da men hadde vært bra kjøling det da ;D

Lenke til kommentar

inni et kjøleskap så bytter det jo alltid mellom rennende vann og is\rim, så det ville nok ikke virket.

Hva med en fryser :p et par minusgrader, og så hatt pc'en inni der? (bare når den var på, tatt den ut f. eks når du skrudde den av, for og ungå at selve komponentene faktisk frøs) virker så å si garantert ikke, men hadde vært gøy for det. Og får noen det til og virke, så blir de garantert rike (vannkjøling høres jo ganske villt ut det og, vann inni en pc :ohmy: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...