AndersT2 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har 2 PCer, en til nett bruk/spill og en i stua til fremvisning. Har alltid hatt problemer med å få de til å kommunisere. Fikk alt til å funke strålende, men jeg måtte formatere stue PCen for å få den til å funke sikkelig (ikke noe med nettverk). Og fulgte samme bruksanvisning som forrige gang, men får de ikke til å snakke sammen igjen. Vil det være lettere hvis jeg setter en router med switch mulighet i stedet for å bruke nettverkskortet i maskinen? (har Asus A8N som har 2 nettverksporter, bruker en til internett og en til stue PCen. Eller holder det med kun en switch. Jeg trenger ikke internett på den i stua. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ja, det vil bli mye lettere. Kjøp en router, koster ikke så mye mer enn en switch, så har du litt flere muligheter senere. MVH TommyL Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 en fordel med router er at den gir DHCP adresser, slik at man slipper å sette IP manuelt. NB! Pass på at de to nettverkene ikke har samme IP-serie :-) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Da tror jeg at jeg går til innskaffelse av en routher. Så at Clas Olshon hadde en inne, er den grei nok. Tror den kostet rundt 4-600,- EDIT: DENNE mener jeg. EDIT: eller er det bedre med DENNE som fås hos Netshop, og er billigere. Endret 21. september 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Kjøp DENNE istedet. (fikk ikke frem Netshop linken din, så det er mulig det var den du linket til) Knallbra router med masse forskjellig alternative firmwares, og da har du både kablet og trådløst samtidig. MVH TommyL Endret 21. september 2005 av TommyL Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Jeg tok denne D-linken hos NetshopOslo. Fikk nå satt den opp. Internett funker fra kontoret, fikk delt med den i stua, men måtte da putte inn det andre nettverkskortet fra PCen. Men fant ut etter det at harddiskene mine ikke var satt til deling lenger (rart) noe som kanskje gjorde at jeg ikke fikk delt før jeg kjøpte routeren. Men men. Alt funker nå sånn passe bra, men får ikke kjørt internett fra Stue PCen. Gidder ikke teste om det funker når kontor pcen ikke er på, siden jeg ikke trenger den i stua på nettet noe særlig. Men det hadde vært greit om den funket, til nedlasting av oppdateringer osv. Noen forslag? EDIT: har nå på firewallen i routeren (tror jeg, har ikke rørt noe med den) samt Windows sin. Burte jeg slå av en av dem? Endret 22. september 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg tok denne D-linken hos NetshopOslo. Fikk nå satt den opp. Internett funker fra kontoret, fikk delt med den i stua, men måtte da putte inn det andre nettverkskortet fra PCen. Men fant ut etter det at harddiskene mine ikke var satt til deling lenger (rart) noe som kanskje gjorde at jeg ikke fikk delt før jeg kjøpte routeren. Men men. Alt funker nå sånn passe bra, men får ikke kjørt internett fra Stue PCen. Gidder ikke teste om det funker når kontor pcen ikke er på, siden jeg ikke trenger den i stua på nettet noe særlig. Men det hadde vært greit om den funket, til nedlasting av oppdateringer osv. Noen forslag? EDIT: har nå på firewallen i routeren (tror jeg, har ikke rørt noe med den) samt Windows sin. Burte jeg slå av en av dem? Denne hadde jeg før, den er helt grei den. Jeg pleier å slå av windows brannmuren jeg da, men det er vel opptil enhver. Åpne ledetekst på stuepc'n (Start - Programmer - Tilbehør - Ledetekst) og skriv "ipconfig /renew", så skal den få ip. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå