Ole. Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei Dette er følgende hardware jeg har: CPU: AMD XP 2500@3200 HK: Abit NF7-S 2.0 RAM: Kingston HyperX 3500 512 Mb HD: Seagate Barracuda 160 Gb Maxtor DiamondMax 300 Gb Skjermkort: Asus 9600 XT 128 Mb Kabinett: AOpen HQ600B Silent Mus: Microsoft Mouse Optical Skjerm: Samtron 17" Seagateharddisken er partisjonert i 3 stasjoner. Maxtorharddisken er upartisjonert. Da jeg kom hjem fra jobb i går å satte meg ved pc'en, så var Maxtor harddisken "forsvunnet". Den vises ikke i Windows Explorer og Total Commander. Den vises i BIOS, Device Manager, Partion Magic og Disk Managenement. Partion Magic og Disk Managenement viser at at harddisken er "Unallocated". Hva er det som har skjedd og hvordan kan jeg få tilbake harddisken? Har ikke prøvd å formatere den enda, vil gjerne slippe å legge inn alt på nytt (har backup). Har kjørt diagnoseprogram fra Maxtor og det sier at harddisken er i orden. Jeg kjøpte Maxtorharddisken i desember 2004 og den har fungert helt bra frem til nå. Mvh Ole. Lenke til kommentar
Soligard Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Tja...Mulig at MBR er skadet eller forsvunnet... da må du vel formatere den... men tror det er en måte å reparere MBR uten å formatere oxo....husker ikke helt!! Tror ikke den er skadet ihvertfall... Lenke til kommentar
Ole. Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Kan det være virus som har skadet MBR? Er det mulig å virusbeskytte MBR? Ole Endret 20. september 2005 av Ole. Lenke til kommentar
Soligard Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kan vel være virus... men tror ikke mbr kan beskyttes alene! Kan oxo hende at harddisken har "slått seg av" mens den ble skrevet til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå