Gå til innhold

Boot problemer med raptor etter reboot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

det at systemet ditt ikke finner bootsector på raptorn skyldes feil i bios konfigurasjon.

du kan prøve en midlertidig enkel løsning for å komme rundt problemet. la enkelt å greit windows cd'n stå i cd-rom'en når du booter pc'n uten å trykke på noe, da skal pc'n boote fra raptor'n.

mvh,

ox

Lenke til kommentar

jeg trenge ikke legge inn chipset drivere, sata controlleren min finnes automatisk i windows, jeg ser tross alt diskene mine i windows den ene gangen jeg kommer inn etter installen, for ikke å nevne at jeg får installert..

første installen jeg gjore la jeg inn chipset drivere uten at det gjore noen forskjell.

mvh

marius

Lenke til kommentar

Hei,

Som sagt tidligere skyldes det at systemet ditt ikke booter fra s-ata disken at bios ikke er konfigurert riktig.

Det at systemet ikke booter fra disken med en windows cd satt i, skyldes mest sannsynlig at bios ikke er satt til 'try other boot devices'.

mvh,

ox

Lenke til kommentar
jeg trenge ikke legge inn chipset drivere, sata controlleren min finnes automatisk i windows, jeg ser tross alt diskene mine i windows den ene gangen jeg kommer inn etter installen, for ikke å nevne at jeg får installert..

første installen jeg gjore la jeg inn chipset drivere uten at det gjore noen forskjell.

mvh

marius

ikke helt sikker på hva du mente der, mene chipsett drivere må installeres når du har formatert.

edit: om du har en IDE disk tilkoblet så kan det skape problemer når du installerer windows på en s-ata disk. derfor er det lurt å koble fra IDE disker når man skal formatere og installere på nytt

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Oxide: hva slags insillinger er det snakk om her?

etter at jeg oppdaterte bios funka det med xp cd'n i.

sikkert andre default instillinger på den nye.

Spirre: Chipset driverne "må" jo tross alt ikke installeres, alt funker fint uten.

men de er inne nå uten at det hjalp på problemet mitt.

blir problemene ved å ha ide disker inne ved xp install de jeg har?

kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle spille inn..

-Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...