Gå til innhold

Hvordan åpne en amilo d/rense viften ?


biker

Anbefalte innlegg

Yo!

Har en 3 år gammel AMILO D p4 1,8Ghz, som er begynt å bli såpass varm at den slår seg av etter en halv times bruk.

Noen som vet hvordan jeg kommer til viften ?

Klarer ikke å åpne dekselet under.

Har fjernet batteri,harddisk og skrudd ut alle synlige skruer, men lokket sitter fast akkurat i den enden som vifta sitter i. Det er løst i enden med batteri og harddisk.

Usannsynlig takknemlig for litt hjelp her !

 

Biker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må ta av tastaturet for å kommet til prosessorkjøleren. For å gjøre dette må du "brette opp" skjermen så mye som mulig og forsøke å ta av dekslet som er ovenfor tastaturet (det med forskjellige statuslys).

 

Det kan sikkert være greit å ta av kjøleren, rense den for usannsynlige mengder med goop (den jeg var med på å fikse hadde et tykt lag, så ut som om noen hadde lagt flere lag med aluminiumsfolie mellom prosessor og kjøler) og ha på litt mer moderate mengder før du slenger på kjøleren igjen.

 

Lenge siden jeg gjorde det, og det var ikke min bærbare. Det fungerte i hvertfall.

 

Forresten, en boks med trykkluft er utrolig greit å ha her. Det er masse støv som blir blåst ut ved å blåse inn i diverse åpninger.

 

Lykke til!

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...