Gå til innhold

Forumets Fotokonkurranse Sept. 2005 - Avstemming!

Black Star

Stem på det bildet du liker best!  

74 stemmer

1. 1. Stem på det bildet du liker best!

• runethechamp - Easy Street
      12
    • MrMagoo - ExtremeFMX
      11
    • Lapette - Strikkhopp
      2
    • wenze - Kirkerudbakken i Bærum
      4
    • Pallesen - Ekstremsykling
      16
    • Rubuno - The World
      0
    • Backbone - Hopp i et grustak
      0
    • eSik - K-Grind
      4
    • kamragal1 - Jewel of seas
      0
    • kanne - Monstertruckshow
      1
    • fishlake - Gammelt bilde
      8
    • jo-kris - Golf
      0
    • reallars - Ekstremt dårlig gjemmested
      8
    • Tomat-Ulf - Freerunner
      1
    • ovrebekk - Nok et strikkhoppbilde
      6

Anbefalte innlegg

Bildene ses her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=464972

Stem på det bildet du liker best. Avstemmingen stoppes 30. september klokken 22:00. Den deltakeren som da har flest stemmer, vinner septemberkonkurransen 2005.

Lykke til alle sammen, og kom gjerne med kommentarer i denne tråden.

Samtidig kan dere jo begynne å planlegge neste måneds konkurranse. Tema er "Vann". Kreative forslag settes pris på

Generell diskusjon rundt selve fotokonkurransen kan dere gjøre i følgende tråd:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360673

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huuuuuuuuum. Eg likte ikkje nokon av dei spesielt for å vere heilt ærleg. Hadde

ant. stemt Lapette sitt bilete om han ikkje hadde dumma seg slik heile tida.

Elendige oppfordringane. Nett som em nokon vil endre meining pga. det. Heller

motsett, eg vil ikkje stemme han pga. det. Blir teit.

Det var av di det var det biletet eg tenkte minst "arh, keitt (gjÆsp)". Eg stemte

Pallesen sitt. Det er teknisk godt sjølv om det er åt sovne av elles. Elles er motor-

sykkelbiletet litt greitt. Men alle manglar piff, liv og/eller teknisk kvalitet.

Jadå, eg kunne ikkje overgå dykk, men eg må få lov å kvine likevel ;) Hihi.

Lenke til kommentar

Egentlig ingen bilder som tok meg denne gangen. Men jeg valgt alikevel Easy Street.

Easy Stret

Fordi jeg elsker det ekstreme i naturen, og fordi å bevge seg der han karen gjør er noe som sansynligvis ville drept meg. :scared: Selve bildet synes jeg ellers er litt slapt. Det blir litt mye avbildning av situasjonen. Men det er ikke lett å ta gode bilder av slike situasjoner.

ExtremFMX

Lurer på om jeg ikke burde stemt dette i stedet. Litt i tvil nå. Et bedre bilde enn Easy Street. Spennende vinkel og fin bruk av kontraster. Men motivet engasjerer meg personlig mindre.

Strikkhopp

Ser ikke noe ekstremt i bildet. En kar som hopper, hvor er det ekstreme i det. Effekten med speiling er grei, men ikke spesielt spennende.

Kirkerudbakken i Bærum

Minimalistisk og enkelt er positivt. Men litt statisk og kjedelig. Kunne kanskje vært komponert litt mindre sentrert. Og uengasjerende motiv.

Ekstremsykling

Nært innpå motivet løfter bildet. God bruk av vidvinkel og god komposisjon. Men bildet i helhet blir for rotete og syklisten står ikke klart nok ut fra bakgrunnen, trass i at det er brukt blits.

The World

Båten er ekstrem, men det kommer ikke frem på bildet. Kunne vært en hvilken som helst danskebåt.

Hopp i grustak

Sikkert kult, men fremstår ikke som særlig ekstremt. Teknisk alt for dårlig, både når det gjelder utsnitt, farger og skarphet. Tips: Gå nærmere, bruk blits. Forsøk å panorere.

K-grind

Ikke spesielt ekstremt. Og komposisjonen gir meg ingen ting. Alt for tungt til venstre.

Jewel of seas

Får ikke sett bilde

Monstertruckshow

Kult og godt gjort. Men ikke spesielt spennende bilde.

Gammelt bilde

Herlig sommerbilde. Nydelig høyde på hoppet. Og å hoppe der med så mye stein som stikker ut nederedt. :scared: En av de tre beste.

Golf

Ikke er det ekstremt, heller ikke spennede.

Ekstremt dårlig gjemmested

Og dårlig forsøk på å snike seg inn i kategorien. Ikke spesielt spennede bilde heller.

Freerunner

Mangler det er brett her? Skjønner ikke dette bildet. Komnposisjonen er ikke helt den store heller. Burde vært mer luft foran karen, og de gamle damene i bakgrunnen ødelegger den ellers fine bakgrunnen.

Nok et strikkhoppbilde

Jeg synes at enten må man nær innpå motivet, eller så må man få med personens størrelse i forhold til omgivelsene. Dette blir litt verken eller. Ikke er det spesielt skaprt heller. Men sikkert vanskelige forhold å ta godt bilde under.

Phew...

Lenke til kommentar

Dette kan ha/kunne endt i "skandale"!

Her er vi kommet til 2. oktober, snart 2 døgn etter at avstemmingstråden skulle vært stengt, og det har sikkert kommet 10 stemmer etter fristens utløp. EkstremFMX har sanket nok stemmer blant de "ugyldige" til å gå opp på en delt 2. plass, fra å har vært utenfor "pallen".

Når vi er i 2005 burde det vel være mulig å ha et skript som automatisk stenger en tråd et gitt tidspunkt?

Lenke til kommentar

Jeg har vært uten internettforbindelse til og med for to minutter siden på grunn av flytting. Jeg stenger avstemmingen nå og skal forsøke å finne ut hvem som kom på andre plass.

EDIT : Pallesen vant altså nok en gang, og ettersom han allerede har vunnet to ganger, går finaleplassen til andreplassen (i følge reglene). Det virker som runethechamp hadde nest mest stemmer på det tidspunkt avstemmingen skulle vært avsluttet, så om ingen protesterer går finaleplassen til han. Pallesen kan velge hvilke to av hans tre vinnerbilder som går til finalen. Det er fordelen med å vinne mer enn to ganger.

Script som stenger avstemmingen automatisk hadde vært veldig ok, men om det finnes har jeg ikke nok rettigheter til å benytte meg av det.

Her er oktoberkonkurransen :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...