tjalla Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 08:38, Dan Hansen skrev:Hehe, hadde en kunde en gang som ville ha hjelp til å slette "skjerm-minnet". Han trodde alt som ble vist på skjermen ble lagret inne i skjermen i en periode etter bruk. :razz: Lurer på hva han hadde sett for no? :wink: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 23:24, JarleW skrev:Så hvis jeg kjører 800x600 på en ny 19" så vil jeg i 60Hz få lavere FPS i spill enn med feks 140Hz? Beklager den kjøper jeg ikke! Du trenger ikke kjøpe den - du kan få den av meg ! Her : #1 Driit i oppløsninga - Har ikke noe med denne problemstillingen å gjøre. Her snakker vi om HZ og FPS. #2 Hvis skjermen har en oppdateringsfrekvens på 85Hz OG at V-Sync er On/Enabled så vil FPS'n ikke gå høyere enn 85Fps. Dette pga av Vertical Syncronisation (altså V-Synv) -> Hz og FPS blir synkronisert (så lenge skjermkortet greier å holde følge da...) Hvorfor dette skulle være umulig skjønner ikke jeg ! Men hvis du IKKE har V-Sync On/Enabled så vil du få den FPS'n som skjermkortet/systemet klarer å levere. :wink: Det er først nå noen nevner V-sync! Ingen har nevnt det før nå!!! Hadde noen sagt at det var det de snakket om og ikke uvitende nonsence så hadde jeg ikke klaget!! og hva er vitsen med å bruke v-sync? (opriktig talt, jeg vet ikke) Jeg har aldri sett noen som bruker v-sync... Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Begynner vi ikke å bevege oss *litt* utenfor topic nå? Synes jeg skimter reinsdyr i det fjerne Lenke til kommentar
SmyGen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Siden vi allerede befinner oss på vidda kan jeg like godt sende oss til månen... Som det har blitt sagt er poenget med Vsync å syncronisere FPS og HZ. Dette for å unngå "Skjæring i bildet". Dette ser man lett på spill når FPS og HZ langt fra er lik. P.S. Bedre skjerm fører til at man får flere FPS på skjermen. F.eks vil en 85 Hz skjerm vise maks 85 bilder i sek. Dette uavhengig av hvor mye skjermkortet klarer. Lenke til kommentar
SmyGen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 ...og siden vi allerede er på månen... Nesten alle filmene som er blitt filmet på "Film" har 24 fps. DVS. at man ikke kan få flere bilder i sek enn 24 når man ser på en DivX film. men... flere Hz på skjermen gir et behageligere bilde. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 22:22, Killer_DT skrev:Det er først nå noen nevner V-sync! Ingen har nevnt det før nå!!! Hadde noen sagt at det var det de snakket om og ikke uvitende nonsence så hadde jeg ikke klaget!! og hva er vitsen med å bruke v-sync? (opriktig talt, jeg vet ikke) Jeg har aldri sett noen som bruker v-sync... Da ser du en her. Jeg er mer interessert i å ha på v-sync og slippe de irriterende riftene i bildet som kommer på høye oppløsninger enn å få noen FPS ekstra. Og forresten, tidligere nevnte reinsdyr trampa akkurat inn i rommet :razz: _________________ Pentium 3 933MHz : Abit BX133-RAID : Creative GeForce3 Ti200 : 256MB SDRAM : Western Digital 60GB + IBM Deskstar 120GB : Logitech Dual Optical : IBM P200 20" [ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-08-21 14:23 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Papirpose skrev (2002-08-21 14:22):Da ser du en her. Jeg er mer interessert i å ha på v-sync og slippe de irriterende riftene i bildet som kommer på høye oppløsninger enn å få noen FPS ekstra.Og forresten, tidligere nevnte reinsdyr trampa akkurat inn i rommet :razz:_________________Pentium 3 933MHz : Abit BX133-RAID : Creative GeForce3 Ti200 : 256MB SDRAM : Western Digital 60GB + IBM Deskstar 120GB : Logitech Dual Optical : IBM P200 20" [ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-08-21 14:23 ] Jeg liker reinsdyr! Det er det beste kjøttet som finnes! Anyway, er enig med deg angående kvalitet fremfor kvantitet, men jeg visste ikke at det var v-sync greien det var snakk om! Jeg fikk bare vite jo bedre skjerm jo bedre fps og det høres jo helt sløvt ut når det sies slik! Lenke til kommentar
Ever Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Mulig det er jeg som har gått glipp av noe her, men jeg var av den oppfattning at å ha høyere fps i spill enn du hadde refresh på skjermen ikke hadde noe for seg. Spiller vel ingen rolle om ditt splitter nye 4600 klarer å pushe 200 bilder i sekundet, om skjermen din ikke klarer å vise mer enn 75 av de uansett. refreshrate og frames per second er jo egentlig akkurat det samme... Eller? Lenke til kommentar
molukk Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Vennen din har har peiling ser jeg [ Denne Melding var redigert av: molukk på 2002-08-21 15:02 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Ever skrev (2002-08-21 14:47):Mulig det er jeg som har gått glipp av noe her, men jeg var av den oppfattning at å ha høyere fps i spill enn du hadde refresh på skjermen ikke hadde noe for seg. Spiller vel ingen rolle om ditt splitter nye 4600 klarer å pushe 200 bilder i sekundet, om skjermen din ikke klarer å vise mer enn 75 av de uansett. refreshrate og frames per second er jo egentlig akkurat det samme... Eller? hehe, gidder ikke forklare. Skal vi alle bli enige om å avslutte diskusjonen, for å unngå slike, hmmm, kommentarer?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå