Acey Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Som topicen antyder, har jeg et merkelig problem med tv-ut på maskinen min! Bruker s-video ut, og overgang til composite som går inn i scart på et tv av ikke altfor ny dato.. Men iallefall, når jeg starter maskinen og har tv på kommer det farger i oppstartsbildet til XP. Men når innloggingsbildet klikker inn, er det plutselig svarthvitt. Skjønner ikke hva det kan være som er galt! Det må jo kunne fungere, siden jeg har farger i oppstarten!?? Er klar over at det er mange lignende poster på forumet, og har sett igjennom de fleste. Men såvidt jeg kan se har alle med svarthvitt-problemet svarthvitt hele tiden.. så derfor er det litt spesielt hos meg. Har et Nvidia Gforce FX5900 kort, og nyeste driver. Har satt signal til Pal/B, men har sett igjennom andre alternativer og, uten resultat. Tror jeg har sett igjennom de fleste innstillingsmuligheter som finner.. så jeg setter stor pris på om noen har gode ideer! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Har SCART'en RGB? Prøv en annen SCART - dersom du har to (eller mer) i TV'en. Ofte bare en som har RGB Lenke til kommentar
Acey Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Har bare en scart! Har jo tenkt på muligheten for at denne ikke har støtte, men siden jeg får farge i oppstart må det vel være muligheter...? Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Virker merkelig at du har farger i oppstarten men holder nok en finger på det vanlige problemet med at Tv'en ikke har støtte for S-Video. Har du mulighet til å teste med en annen tv, gjerne en med s-video inngang. Lenke til kommentar
Acey Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Har prøvd på en annen TV nå. Denne var av nyere dato, med s-video og det hele. Samme resultat her.. farger i oppstart, men ikke i windows! Begynner å bli litt kjedelig situasjon.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Prøv å bytte omformer (s-video / scart) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Siden det er farger i oppstart, men ikke i Windows, har vel dette mer med innstillinger og drivere å gjøre? Hørtes merkelig ut at det fortsatt skulle være kabel/plugger/omformer det skulle være noe galt med. Lenke til kommentar
Acey Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Ja, ikke sant? Tenker det samme jeg og.. virker som et softwareproblem. Men jeg er seriøst tom for ideer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå