VeKvA Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei, da den gamle surcfepc'n vi hadde stående gikk adundas i lyn og torden oppgraderte jeg den slik at det skulle gå ann å bruke den til f.eks. cs1.6. Kjøpte nytt hk, cpu, ram og skjermkort. Men igår da jeg skulle slå på pc'n kommer det bare et langt feilmeldings-pip fra hk før den kommer noen som helst vei. Tenkte først at det var ram eller hd, men ei. Feilen ligger i skjermkortet, et Sapphire Radeon 9250 fra komplett.no. Når jeg setter inn mitt gamle tnt2-kort fungerer maskinen helt fint. Men det merkelige er at når jeg setter inn det nye kortet ( Sapphire Radeon 9250 ) i den andre pc'n min, så fungerer det helt fint. Hva i all verden er galt? Ps, har prøvd å loade "failsafe settings" i BIOS uten at dette hjalp. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvilket hk, cpu og ram ? Har det fungert godt tidligere? (skjermkortet, i den maskinen) Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 hei ! tyder heller på feil AGP hastighet mot hovedkortet sjekk hvor mange ganger AGP du kan kjøre -mest sannsynlig maks 4 på ett "gammelt" HK Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Eller sjekk strømforsyningen din. Hvis den har vært med på et lynsmell, så kan det hende at den synger på siste vers... -KJ Lenke til kommentar
VeKvA Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Har ny strømforsyning, hk, skjermkort, ram, eneste som er gammelt i den tidligere maskinen er hd. Så er ikke der det ligger. hk støtter agp8x, som kortet kjører på, så er heller ikke der det ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå