Rabagastn Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg har drevet en del(les: litt, ikke mye) med skripting, både css og html, og nå skal jeg mekke russeside. Det jeg sliter med, er div's-ene, og tables.. Jeg bruker divs som standard, men nå vil de bare ikke... jeg skal bruke en ferdiglaga navbar inni div'en, den funker ikke skikkelig. Det jeg skriver under div'en, blir liggende over den i browser, både FF og IE, selv om jeg bruker aldri så mange mellomrom, linjeskift osv.. Ikke blir denne liggende på midten heller, noe som irriterer meg grønn, fordi jeg virker å ha blitt helt utdatert de siste to årene... Når jeg så skal ha den til å bli liggende over nesten hele sida vertikalt(høyde), ca 80%, og horisontalt(tvers) 70%, så er det bare den horisontale statsen som virker å ha noe å si.. jeg vil jo helst at den skal se noenlunde lik ut i forskjellige oppløsninger og i fde forskjellige browserne, da ingen bruker IE omtrent hjemme, men alle har det på skolen.. Litt hjelp her? Jeg tror jeg blir gærn av dette... På forhånd takk Endret 22. september 2005 av Rabagastn Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 *hjelpe så godt jeg kan* ..men det blir veldig vanskelig uten en link.. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Til sida? Men den er ikke oppe da... Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Dersom du legger ut det du har, er det lettere for oss å undersøke hva som er gale. Btw: Når du skriver CSS/HTML skripter du ikke. CSS/HTML er et markup-språk. Et eksempel på et skripte/programmeringspråk du kan bruke "sammen" med HTML er f.eks. Javascript, PHP og ASP. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Ja ok, drit i språket da... Her er nå i alle fall sida Nå la jeg inn et bilde som jeg håpte skulle dekke store deler av div'en,men det ble bare ei lita flis :s Nevermind: plutselig ble det ok:S jaja.. Men likevel får jeg den ikke til å være akkurat midt på :S og det er irriterende.. i tillegg får jeg scroll på sida, men det skulle jeg ikke ha.. men dersom jeg tar %-vis height og width blir det ei lita flis igjen :S Endret 22. september 2005 av Rabagastn Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 For må midtstille bruker du denne: margin: 0 auto; Kan ikke si jeg skjønner så mye av problemet ditt ellers, du har jo en del margin på boksen din i topp, og den fører til at du får scroll... Fjern denne marginen, og se hvordan det fungerer... Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Tingen var vel egentlig at jeg fant ut av det :s Men det var at jeg måtte angi width og height i px, ikke %, som jeg leste et sted Men nå funker ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå