Gå til innhold

Er for lenge siden sist jeg drev med websider

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet en del(les: litt, ikke mye) med skripting, både css og html, og nå skal jeg mekke russeside. Det jeg sliter med, er div's-ene, og tables.. Jeg bruker divs som standard, men nå vil de bare ikke... jeg skal bruke en ferdiglaga navbar inni div'en, den funker ikke skikkelig. Det jeg skriver under div'en, blir liggende over den i browser, både FF og IE, selv om jeg bruker aldri så mange mellomrom, linjeskift osv..

Ikke blir denne liggende på midten heller, noe som irriterer meg grønn, fordi jeg virker å ha blitt helt utdatert de siste to årene...

Når jeg så skal ha den til å bli liggende over nesten hele sida vertikalt(høyde), ca 80%,

og horisontalt(tvers) 70%, så er det bare den horisontale statsen som virker å ha noe å si.. jeg vil jo helst at den skal se noenlunde lik ut i forskjellige oppløsninger og i fde forskjellige browserne, da ingen bruker IE omtrent hjemme, men alle har det på skolen..

Litt hjelp her? Jeg tror jeg blir gærn av dette...

På forhånd takk :)

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ok, drit i språket da... Her er nå i alle fall

sida

Nå la jeg inn et bilde som jeg håpte skulle dekke store deler av div'en,men det ble bare ei lita flis :s

Nevermind: plutselig ble det ok:S jaja.. Men likevel får jeg den ikke til å være akkurat midt på :S og det er irriterende.. i tillegg får jeg scroll på sida, men det skulle jeg ikke ha.. men dersom jeg tar %-vis height og width blir det ei lita flis igjen :S

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...