goozt Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg 350D, men har hørt at det er dårlig objektiv på det. Men da tenkte jeg å kjøpe en pakke med et annet objektiv som kansje var noe bedre. I den forbindelse så lurer jeg på hvordan pakke som kan være lurt å kjøpe. Jeg skal ikke ha noe spessielt objektiv som bare er bra til makro osv. men et helt vanelig objektiv. Har lite peiling, så mulig jeg surrer litt. Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Siden du er nybegynner, uten noe definert behov eller budsjett, så vil jeg faktisk anbefale kit-objektivet til Canon, 18/55. Det er riktig at objektivet betegnes som et jallaobjektiv, men det er fordi de kresne mener at objektivet ikke tegner like skarpt som L-optikk, fordi fargegjengivelsen er bedre på L-optikk og fordi det er spinkelt bygd. Likevel, 18/55 er en praktisk all-round-zoom og perfekt til å starte med. Du får utrolig mye optikk for pengene. Når du senere får en viss peiling på hva slags bilder du liker å ta, går det an å supplere med bedre optikk. Hvis du derimot velger å hoppe på et bedre objektiv, først som sist, så vet jeg at Sigmaens 18/50 får en del skryt, uten at jeg har prøvd den selv. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Prøv med kit-objektivet først du. Det koster bare 500 kroner mer for en kit-pakke enn for bare huset, og liker du det ikke, så kan du bruke det som reserveobjektiv. Hvis du liker det, så har du spart masse penger fremfor å kjøpe et dyrere objektiv. Objektiver kan også kjøpes senere når behovet for mer profesjonelle objektiv melder seg, og da kan det hende prisene har gått ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå