Gå til innhold

Velge hvilken startmeny programmene skal havne i

xanonymx

Anbefalte innlegg

Nesten hver gang jeg instalere noe så havner det i startmenyen til alle brukerne på maskinen (c:Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\). Hvordan kan jeg gjøre slik at når min bruker instalere noe så havner det i her: c:Documents and Settings\Mitt navn\Start-meny\Programmer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe installeringsprogrammet gjør. Ikke alle programmer lar deg velge det. Men enkelte programmer gjør det.

Som du ser så blir ved c:Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\ lagt til alle brukerne av datan og det andre til bare deg som bruker.

Eneste jeg kan si er at i de programmene der du får valg om å bestemme om programmet blir installert på bare deg som bruker eller alle brukerne

Lenke til kommentar

Jeg vet at det er noen programmer som lar meg velg. Men er der ingen måte for det?

De andre brukerne vil ikke ha alt som jeg instalere på pc i sin start meny, så dermed må jeg flytte mappen over fra all user til min mappe. Det begynner jeg å bli lei av, fordi jeg instalere og prøve nye programmer ganske ofte.

Lenke til kommentar

Dette er jo et punkt som Microsoft tar opp i forbindelse med Vista. Hvis ikke de som lager programmer begynner å følge retningslinjene for dette så vil programmene ikke fungere i framtiden. Microsoft vil bla.a. ha slutt på at alle brukere kjører som administrator. Unix-folk rister jo på hodet over hvordan Windows håndterer dette. Det er et svakt punkt.

Lenke til kommentar
Noen programmer gjør det automatisk, andre vet jeg ikke om det går på. Men det du kan gjøre, er å fjerne den mappa etter du har installert det, og heller legge den mappa med det du installerte på din "user", ikke "all users".

Det er akkurat det jeg gjør. Og jeg begynner å bli veldig lei det, så jeg lurtet bare på om det var noen enklere måte enn å flytte det fra all user til min user?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...