Babelfisken Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Kjøper man spill og ekstra utstyr i samme slengen, så kan man spare en del ja. Valuepack koster rundt 1400 kr i Japan. Selv med frakt og toll blir det mye mindre enn 2395 kr. Legger du til frakt, mva og eventuelle tollgebyrer så er det vel egentlig ingen ting å spare kanskje en hundrings eller to. Men uansett så mins jeg å huske at privatimport faktisk ikke er lovlig og at butikker i utlandet ikke skal exportere til andre land som fører dette produktet fra før. Javel...? Vil det si at det ikke er lov for oss å kjøpe Ringenes Herre Extended versjon fra play.com fordi den allerede finnes i Norge? Eller mener du eksport til videresalg? Neida, dette er selvsagt bare oppspinn. Sony kan selvsagt sette opp sine regler ovenfor sine kunder, butikkene, men så vidt jeg vet finnes det ikke noen lov i norge mot privat import. På andre produkter er det vanlig med verdensgaranti nettopp fordi produsenten _ønsker_ at folk skal kjøpe med når pengene sitter løst på ferie. Web shop har nok i noen grad endret dette bildet men mange produkter leveres fortsatt med verdnsgaranti. Om psp har en slik verdengaranti aner jeg ikke og det er fullt mulig at en psp kjøpt i Japan ikke har det mens en kjpt i NY har det. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg snakker ikke om import generelt men om dette spesifike produktet. La meg også presisere at jeg skrev "jeg mins og huske" så jeg påstår ikke noe som helst. Vet bare at det har vært strenge regler om privatimport av div. spillekonsoller tidligere, og at butikker har blitt bøtelakt for export. Husker ikke hvor jeg leste artikkel om dette eller om det var importerte varer som var ment som videresalg... Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Feks i USA kan man kjøpe uten fabrikkgaranti i noen tilfeller. En bekjent på IRC kjøpte Sony Minidisk-spiller i USA helt uten garanti, det var noe med at store kjeder kunne kjøpe uten fabrikk-garanti fra feks Sony, så selger de garanti som ett tilleggsprodukt i butikkene, kjeden selv har da ene-ansvar for garantisaker. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Mange selskaper har ikke verdensgaranti på produktene sine. Grunnene til dette er mange, men en viktig grunn kan være at enkelte produkter har individuelle forskjeller fra region til region. En Nokia mobil som kjøpes f.eks. i Sør-Korea kan skille seg noe teknisk fra en kjøpt i Norge (selv om det er samme modell). Da vil ikke serviceversktedet i Norge nødvendigvis ta seg av denne servicen. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Finn en nettbutikk i Asia som ikke skriver verdien på pakka. Eventuelt en butikk i statene eller Canada... Lenke til kommentar
clario Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Noen med en link til en bra nettbutikk som seller billige PSP ? Endret 23. september 2005 av clario Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Søk litt på ebay eller amazon. Der finner man veldig mange biilige ting. Blant annet har jeg kjøpt sony memory stick pro duo til 650 kr der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå