samye83 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Har tenkt å kjøpe psp fra japan, og da lurte jeg på om hvis psp'en blir ødelagt, må jeg sende den til Japan, eller finnes det versted i Norge som jeg kan henvende meg til? Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Kontakt sony norge og spør. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Hmmm, hvis det er ingen som kan svare meg på det her, er jeg nødt til å ta kontakt med sony norge. Men hvis noen som vet svaret, så kan de gjerne skrive svaret her Lenke til kommentar
Saet Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg var på expert og skulle kjøpe, men så kom jeg på at jeg bare kunne bestille fra USA. Men de sa at jeg ikke hadde noe garanti, men de kan ha tatt feil. Ring Sony. Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 altså produsent er ansvarlig for sitt eget produkt, uansett hvor du kjøper det... så klart Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 altså produsent er ansvarlig for sitt eget produkt, uansett hvor du kjøper det... så klart Hva mener du med det? At alle som selger psp har ansvar for det de selger? At sony har ingenting med garantien å gjøre... Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 produsent er ansvarlig for sitt eget produkt! sony har jo satt en garanti på PSPn hvis den da blir ødelagt før den garantien er gått ut har sony som selskap ansvar for å ordne opp... Her må man ikke blande inn kjøpslovn, kunn garanti som gjelder her Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Og hva er konklusjonen din? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Fant litt om garanti på Sony sider her. Kan jo se om du blir noe klokere av info'n du finner der. EDIT: Ser vel ut som att garantien som Sony Norge gir bare gjelder produkter som er kjøpt innenfor EØS område. Endret 20. september 2005 av Chevelle Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Tror ikke japan er eøs land, hehe. Ble litt klokere av garanti siden til sony, men får prøve å finne ut mer. Kan nemlig spare en del ved å kjøpe fra Japan. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 altså produsent er ansvarlig for sitt eget produkt, uansett hvor du kjøper det... så klart Hva mener du med det? At alle som selger psp har ansvar for det de selger? At sony har ingenting med garantien å gjøre... Nei, at Sony som produsent har ansvaret.. Men det tror ikke jeg nemlig.. Men hør med Sony Norge først du. Det KAN jo hende Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 sony norge er ikke sony japan, japansk psp er ment for japan, ikke for norge, psp er kommet ut i norge = dumt og kjøpe japansk Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Sitter og ruger på en PSP for det japanske markedet. Funker fint, den! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det så utrolig mye å spare ved å kjøpe Psp fra japan, enn fra norge at det er verdt å miste all garanti? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Kjøper man spill og ekstra utstyr i samme slengen, så kan man spare en del ja. Valuepack koster rundt 1400 kr i Japan. Selv med frakt og toll blir det mye mindre enn 2395 kr. Også er det noen spesielle filmer som jeg vil bestille i samme slengen hehe Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Kjøper man spill og ekstra utstyr i samme slengen, så kan man spare en del ja. Valuepack koster rundt 1400 kr i Japan. Selv med frakt og toll blir det mye mindre enn 2395 kr. Legger du til frakt, mva og eventuelle tollgebyrer så er det vel egentlig ingen ting å spare kanskje en hundrings eller to. Men uansett så mins jeg å huske at privatimport faktisk ikke er lovlig og at butikker i utlandet ikke skal exportere til andre land som fører dette produktet fra før. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Blir rundt 2000 kr med toll og frakt. Men jeg mente ikke bare å kjøpe valuepakka. Andre ting også, som film og spill og ekstra utstyr. Kan spare litt, men jeg får se på saken. Hvis det ikke er så mye, så gidder jeg ikke å stresse med å bestille fra Japan. Skal bare regne litt Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 det er så og si null å spare, tenk hvor lang tid det vil ta i tillegg, isteden for å kjøpe seg en norsk psp med ferdig innstallert netleser og slikt Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Har kjøpt value pack av en her i Norge. Den er amerikansk versjon. Så jeg får håpe at det kommer noe program som gjør at jeg kan spille sone 2 filmer. Lenke til kommentar
herpel Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Kjøper man spill og ekstra utstyr i samme slengen, så kan man spare en del ja. Valuepack koster rundt 1400 kr i Japan. Selv med frakt og toll blir det mye mindre enn 2395 kr. Legger du til frakt, mva og eventuelle tollgebyrer så er det vel egentlig ingen ting å spare kanskje en hundrings eller to. Men uansett så mins jeg å huske at privatimport faktisk ikke er lovlig og at butikker i utlandet ikke skal exportere til andre land som fører dette produktet fra før. Javel...? Vil det si at det ikke er lov for oss å kjøpe Ringenes Herre Extended versjon fra play.com fordi den allerede finnes i Norge? Eller mener du eksport til videresalg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå