erikstein Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg vet ikke om dette har blitt diskutert andre steder. Men hvorfor har dere sunket så dypt ned at dere godtar reklamer med lyd? Finnes jo ikke noe mer irriterende enn animerte reklamer. En lydløs animert reklame er "greit" men når det kommer lyd på den blir det slitsomt. Med tanke på at det er den jævla frosken (beklager språket) som nok engang skal ødelegge. Dette må jeg si var et tilbakeslag i mine øyne Ikke missforstå, jeg er for reklame, bare ikke de med lyd. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Nå har det seg slik at så lenge du ikke holder musepekeren over reklamen, vil det ikke komme noe lyd. Når du gjør det kommer det lyd. Så en enkel løsning kan være å ikke holde musepekeren der . Men jada, han er irriterende, men han lager ikke lyd med mindre du er litt "ufrosiktig". Så selv syns jeg ikke det er så ille. TSP Lenke til kommentar
TST Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er kun lyd mens leseren holder musepekeren over annonsen. Redaksjonen i Gamer.no vil aldri godta annonser som spiller av lyd helautomatisk. Jeg har snakket med vårt salgskontor, og denne annonsen skal ligge i rullering slik den er nå hele denne uken, samt første uken i august. Betingelsen er at denne annonsen kun vises øverst på Gamer.no, og at de lager en lydfri annonse til neste gang, eller i hvert fall en annonse hvor man fysisk må trykke på en knapp for å aktivere lyden. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Nå har det seg slik at så lenge du ikke holder musepekeren over reklamen, vil det ikke komme noe lyd. Når du gjør det kommer det lyd.Så en enkel løsning kan være å ikke holde musepekeren der . Men jada, han er irriterende, men han lager ikke lyd med mindre du er litt "ufrosiktig". Så selv syns jeg ikke det er så ille. TSP Der har du ikke meg med deg iallefall. "Vanlig" reklame godtar jeg, lyd er så uakseptabelt som faen. Sorry, men der trekker jeg streken. Og her trodde jeg at uttalelsen jeg leste en gang om at det ikke ville komme lydreklamer på HW også ville gjelde for søstersidene. *skuffet* Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Har hardware.no nettverket synket så dypt at det har begynt med lyd reklame nå? Jamba reklame av alle ting... Snufs... Øverst, TST? Det er jo det som er den verste plasseringen av de alle det. Den som er lettest å få mouse over på. Ja, ja, det var bra så lenge det varte. Noen andre som vet om tilsvarende sider som har fornuften i behold og har forsatt streng policy mot forurensende reklamer? Lenke til kommentar
TST Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg får presisere på nytt: Dette er et engangstilfelle, og vil aldri skje igjen. Dette skal kun foregå i to uker, og dere klarer sikkert å overleve med denne lydreklamen i nevnte periode hvor lyden kun er på hvis og mens musa holdes over. Jeg nevnte at den kun lå øverst, fordi det ville vært verre om den lå overalt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er kun lyd mens leseren holder musepekeren over annonsen. Redaksjonen i Gamer.no vil aldri godta annonser som spiller av lyd helautomatisk. Jeg har snakket med vårt salgskontor, og denne annonsen skal ligge i rullering slik den er nå hele denne uken, samt første uken i august. Betingelsen er at denne annonsen kun vises øverst på Gamer.no, og at de lager en lydfri annonse til neste gang, eller i hvert fall en annonse hvor man fysisk må trykke på en knapp for å aktivere lyden. Nå kan jeg ikke huske lengre sist jeg så en lydreklame som konstant spillte, så å trekke det frem ser jeg ikke meningen med. "Lydreklame" i dag er praktisk talt bare denne typen reklamer, og det er denne typen jeg er lei av. Ingenting er så irriterende som å plutselig få masse skrikende dritt ut høyttalerene mine mens jeg surfer fordi jeg uheldigvis beveget musepekeren min over et banner. Helt på toppen av websiden er iallefall ikke den mest behagelige plassen da musepekeren jo går til over webside-vinduet hver gang jeg vil til Gamer.no, enten for å trykke på bookmarks-linken eller for å markere addressefeltet. Å bli møtt av jamba-frosken ut anlegget er da det siste jeg vil når jeg skal lese nyheter. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Nei og nei! Må si jeg også er litt skuffet. Men det er èn ting jeg lurer på. Betaler Jamba veldig mye for reklamen sin eller? De dukker jo opp over alt selv om de er forferdelg irriterende. Så på Blink at det hadde dukket opp en svær Jamba reklame på høyre side :erm: Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hadde dere hatt guts så hadde dere trukket reklamen med en gang, og sagt at den strider mot reklamereglene i hw.no-nettverket. Dere har sagt aldri før, nå er den troverdigheten minkende. Spesielt siden dere vil ha den liggende i to uker. Dessverre. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jamba er smarte, klarer å lure alle. Selv HW nettverket. Kan egentlig ikke skjønne at de har klart å få en låt på vg lista. Lenke til kommentar
TST Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Dere har sagt aldri før, nå er den troverdigheten minkende. Spesielt siden dere vil ha den liggende i to uker. Dessverre. Når har jeg, eller Gamer.no, sagt "dette skal aldri skje igjen"? Kan ikke huske at vi noen gang har hatt lydannonse. Vil helst ikke ha andres nettsteders uttalelser på min kappe. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jamba er smarte, klarer å lure alle. Selv HW nettverket. Kan egentlig ikke skjønne at de har klart å få en låt på vg lista. Ja, huff. Og den Crazy Frog cden er bare for å tjene penger. Men jeg lurer litt på om de betaler litt ekstra mye siden de får lurt inn reklame over alt. Mange er jo avhengig av reklameinntekter, også hw-nettverket. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg får presisere på nytt: Dette er et engangstilfelle, og vil aldri skje igjen. Dette skal kun foregå i to uker, og dere klarer sikkert å overleve med denne lydreklamen i nevnte periode hvor lyden kun er på hvis og mens musa holdes over. Jeg nevnte at den kun lå øverst, fordi det ville vært verre om den lå overalt. Hvorfor skjedde det denne gangen da? Siden du (i mine øyne) prøver å gi inntrykket av at du liker det så lite selv at det *aldri* skal skje igjen, hvorfor er denne gangen så spesiell? Betaler Jamba så utrolig mye at ved å gi de litt goodwill med 1 lydreklame så vil de kanskje reklamere hos dere lenge senere? Hva skjer om et års tid da, når Jamba er historie og et annet selskap kommer med samme ultimatum? Eller hvorfor fikk de lov til å kjøre lydreklame? Endret 20. september 2005 av Blib Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Når har jeg, eller Gamer.no, sagt "dette skal aldri skje igjen"? Kan ikke huske at vi noen gang har hatt lydannonse. Vil helst ikke ha andres nettsteders uttalelser på min kappe. Om du har sagt det vet jeg ikke. Men jeg tolker det som gamer.no er et underbruk av hw.no nettverket. Blant annet selger hw.no nettverket annonser for dere (link). Når det gjelder uttaleser angående reklame ifra noen på hw.no-nettverket (i dette tilfellet overklokking.no) link. For en person som ikke kjenner hw.no-nettverket ifra innsiden, så er det åpenbart at det er stor grad av samhandling mellom sitene. Og siden reklamesalg også hånderes felles, for mitt ståsted, så har lyd-reklame i et nettverk stor negativ konsekvenser for resten av nettverket og troverdigheten. Og ja, jeg er en ihuget lyd og popup reklame hater. For å si det fint. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Uff for noke mas altso. Eg var ikkje eingang klar over den jamba reklamen før den posten her vart laga. So klart er lyd reklamer noke drit. Noke av det mest plagsomme som man finner på nettsider. Men denne reklamen her er jo øverst på sida og kor ofte kjem dåke bort i den reklamen? Det hadde vore 100000 ganger verre hadde den vore t.d midt på sida! Uansett so skal den jo bere vere der 2 veker. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=...dpost&p=4110981 Jeg er stor fan av Gamer.no, og har alltid vært, men lydreklamer? Det er selve ondet når det kommer til internett. Endret 20. september 2005 av Togo Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Uff for noke mas altso. Eg var ikkje eingang klar over den jamba reklamen før den posten her vart laga. So klart er lyd reklamer noke drit. Noke av det mest plagsomme som man finner på nettsider. Men denne reklamen her er jo øverst på sida og kor ofte kjem dåke bort i den reklamen?Det hadde vore 100000 ganger verre hadde den vore t.d midt på sida! Uansett so skal den jo bere vere der 2 veker. Du kommer ganske mye borti i den om du skal bruke alle knappene og egenskapene nettleseren har å by på, siden det ligger over selve vinduet. Lenke til kommentar
Lord Reanicus Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ok, dette er berre dumt. Eg har tested dette sjølv og problemet med at alle knappe og egenskapene er over den er invalid. Fordi eg legger merke til at lyden ikkje kommer instant og den er ikkje brå eller irriterende sånn som det. Eg drog musa over ad'en (som du kan lett ungå å komme over) og lyden begynte såvitt å komme når eg hadde komme på kanten. Og då drog eg den seint. Og det var ikkje sånn "BOOM! BOOM BOOM!" lyd. Den bygde seg opp i volum. Eg meiner dette er storm i vassglass. Det kunne vert på mange måter verre. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er snakk om prinsipp, og med tanke på jamba reklamer generelt så er vi bare heldig at ikke det er fullt volume med en gang. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Eg er stort sett imot all reklame som beveger seg eller har lyd. At dei skifter bilde frå eit tilbod til eit anna er for så vidt akseptabelt. Jamba er ein forbannelse, gud må ha noko imot oss internettbrukarar, sånt skjer ikkje av seg sjølv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå