Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet opp med Pcie skjermkort

Anbefalte innlegg

Etter å ha satt et Powercolor x800gt kort i maskinen (HK: abit ax8), vil den ikke starte opp.

Maskinen starter POST-sekvensen, men stopper på kode 25, som ifølge Abit ser ut til å ha noe med initiering av Pci-e portene å gjøre(?). Så står bare alt av vifter og surrer og går, men ikke noe mer skjer.

Tar jeg ut skjermkortet, og setter i et gammelt pci-skjermkort (hvem skulle tro jeg noen gang kom til å få bruk for mitt gamle Voodoo3 kort igjen? :p ), fungerer maskinen knirkefritt.

Noen som har forslag til hva dette kan skyldes?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistenker desverre defekt kort selv, eller muligens noe feil med pcie-portene på hovedkortet. Problemet er at jeg ikke har noen mulighet til å teste kortet i en annen maskin før om noen dager :(

Kan jo også legge til at selve vifta på x800gt kortet starter og går, så *helt* ødelagt kan det ikke være... hehe...

Når det gjelder BIOS, har jeg tråklet gjennom alt som er der, uten egentlig å kunne finne noe fornuftig. Det er jo ikke noe integrert grafikk på HK, og dermed ikke noe å deaktivere i BIOS med tanke på det. Men hvis noen har et godt forslag til innstillinger i BIOS, er jeg takknemlig :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trøst deg.. du er ikke den eneste med problemer med dette kortet :D.

Har ikke funnet feilen selv, men må være i forbindelse med mitt ATI PCI-express kort. Har et Gigabyte X800 kort. Første gang jeg fikk hovedkortet nektet den å boot. Men etter litt jobbing (les utalje resets og power'ons) fikk jeg den i gang. Hovedkortet har faktisk fungert knirkefritt i 3 måneder. Helt til denne uka altså. Da ble det slutt på World Of Warcraft spillingen min. Alt låser seg hvis jeg benytter meg av det minste 3d funksjonalitet. I tillegg må jeg gjennom utalje reset/power'ons/bios-resets for å få kortet til å boote igjen. Altså, problemene har returnert.

Bruker i tillegg en MIST 500W strømforsyning, så jeg tror ikke problemet ligger der.

Noen som har prøvd å nedgradere BIOS versjonen?

Også:

Prøv å skru av alt under GURU EQ bios oppsettet. Tenker på all beskyttelsen mot endringer i temperatur, volt etc.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...