Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Komme inn på egen data ved hjelp av explorervindu

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har delt noen dokumenter på dataen hjemme, og ønsker å nå de her på jobb, kan jeg bare skrive inn dette da ? :

//80.213.162.77

har prøvd begge veier(/ og \ med og uten kolon) men jeg får ikke komme meg innpå dokumentene.

Ping fungerer(prøv selv) og alt virker ok, unntatt å når det gjelder å komme seg innpå dataen`s delte dokumenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale deg denne metoden, det er tryggere og bedre å sette opp en VPN tunell. Men om du absolutt vil kjøre på denne måten så sjekk om det er noen brannmur eller router mellom deg og internett hjemme. Kanskje du har en router som stenger?

Om du vil sette opp VPN mellom hjemme og jobben så er Hamachi enkelt og greit å bruke. Da får du en passordbeskyttet kryptert tunell mellom hjemme og jobben.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Vel da begynte det straks å by på mer problemer.

Jeg sitter på en tynn klient.(ingen lagringsplass tenker dere da, men en kan sikkert åpne et word-dokument tror jeg).

Har forresten hatt tilgang til en kompis sine ting ved hjelp av å skrive inn hans ip i explorervindu, men det er så lenge siden at jeg ikke helt husker hvordan.

Tror dere remote desktop funker med en tynn-klient ?...

Lenke til kommentar

Fildeling for windows (SMB) er sperret i mange nettverk av sikkerhetsgrunner fordi mange ormer/virus sprer seg på den måten.

Når det er sagt, kan det være flere årsaker til at du ikke kommer seg inn på fildelinga. Kanskje du har en ruter som du må åpne porter i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...