EinarEriksen Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ukens retro: 8110 (1998) For denne tirsdagens tilbakeblikk har vi valgt ut Nokia 8110. Telefonen imponerte på ingen måte funksjonsmessig, der de aller fleste andre telefoner var et bedre valg. 8110 var ei heller liten og lett. Telefonen hadde imidlertid rått design som ble berømt gjennom Matrix-filmene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 8110 var virkelig en halvferdig telefon som KUN ble lansert for utseendet sin del. 7110, derimot, var ganske bra. Brukte den en periode for noen år siden, og den stod ikke tilbake for andre telefoner på markedet på den tida. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Husker jeg byttelånte min Motorola StarTac med en kamerat sin 8110 en gang for lenge siden. Det kjente man godt i bukselomma for å si det sånn. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Den har jeg! Mikrofon, lader eller SMS funker ikke da, men.. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 8110 var en veldig solid og god telefon. Mistet den faktisk ut av en bil i fart og den ble ikke skadet i det hele tatt. Solgte den, og den var i bruk i minst 3 år uten problemer. (utenom batteri skift) Faktisk så er det kun 2 mobiler som jeg har hatt som ikke har vært noe problemer med. Nokia 8110 og Siemens CX65 som jeg har nå. Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det som vel var den "virkelige" Matrix-telefonen var vel Nokia 8148. Dette var en søstermodell av 8110 som kun fungerte i 1800-båndet.Denne hadde sprett-deksel.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Min morfar hadde en slik og den kunne ikke "sprettes" opp. Man måtte dra ned dekselet manuelt, altså var mobilen i The Matrix bare en eller annen modifikasjon. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) En kamerat av meg hadde en slik mobiltelefon. Husker jeg synes den var forbanna fin. Han fikk faktisk solgt den på qxl.no eller noe for halvparten av nypris, og da hadde han hatt den i et par år. Så den var litt pop blant samlere kan man vel si. Edit: Heisann. Mitt innlegg nummer 1337. Nå er jeg virkelig leet. Endret 21. september 2005 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Min morfar hadde en slik og den kunne ikke "sprettes" opp. Man måtte dra ned dekselet manuelt, altså var mobilen i The Matrix bare en eller annen modifikasjon. Nei det kom ikke før på 7110. Syns forresten det var bedre å dra løs dekselet manuelt enn å bruke utløser-knappen. For etterhvert som mobilen ble eldre nekta den å låse seg så dekselet spratt opp i tide og utide. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Min morfar hadde en slik og den kunne ikke "sprettes" opp. Man måtte dra ned dekselet manuelt, altså var mobilen i The Matrix bare en eller annen modifikasjon. Nei det kom ikke før på 7110. Syns forresten det var bedre å dra løs dekselet manuelt enn å bruke utløser-knappen. For etterhvert som mobilen ble eldre nekta den å låse seg så dekselet spratt opp i tide og utide. ...Og hoppet opp av lomma og ned i nærmest søledam . Wh1te: Det ble også nevnt i artikkelen at telefonens deksel ikke kunne sprette ned, men at det måtte dras ned manuelt. Helge: Gratulerer. Runde tall er ikke verdt skjettvann. Innlegg nummer 1337 derimot Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Helge: Gratulerer. Runde tall er ikke verdt skjettvann. Innlegg nummer 1337 derimot Hehe, good going Einhardt. Ekte nordnorske gloser her. Skjettvann gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg