decrepitus Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg og en kamerat skal sette opp trådløst nettverk. Det er mellom to blokker, og må monteres i "spiss" vinkel. Vi har to Superpass antenner, 13dBi, vertical polarisasjon. http://www.superpass.com/SPFPG13.html Dette er en panelantenne, og er avlang. eneste stedet jeg kan sette opp denne, er ved vinduet. Antenna ser ut til å være bygd for og monteres horisontalt. (kontakt i bunn) Kan jeg monteren den vertikalt, slik at den bygger mindre ut fra veggen? (på grunn av vinkel) Forutsatt at vi monterer den andre antenna verikalt også. Håper dere skjønner hva jeg mener:) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, så lenge begge har samme polarisasjon så går det fint. Bare pass på om det er noe vær (fuktighet) beskyttelse som gjør at den bør stå den ene veien. Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Snodig sak dette, med 20 grader horisontal og 65 grader vertikal spredning er det egentlig en "liggende" panelantenne, men med vertikal polarisasjon. Dere kan gjerne snu den, da blir den en horisontalt polarisert panelantenne (bedre immunitet mot interferens) med 20 grader vertikal og 65 grader horisontal spredning. NB! Begge eller ingen av dem må snus! Husk Coax-Seal rundt konnektoren så dere ikke får vann i den, da er løpet kjørt! Lenke til kommentar
decrepitus Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Da prøver vi det. Var egentlig det jeg trodde også. Ville vel vært litt rart om radiosignalene "renner" ut når antenna blir snudd 90grader Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå