Kriwin Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Jeg har et dritt problem her.. Det er at når jeg startet Windows så klarer den å Starte alle programmene opp(ikke alltid) Og når jeg skal skru av de prosessene jeg ikke vil kjøre så bare restarter pcn seg og det kommer opp en blåskjerm der det står at den dumper fysisk minne.. Dette skjer også noen ganger når jeg starter opp et program eller spiller.. Har prøvd å Innstalere xp på nytt og alt det der men det hjalp ikke:( Hadde vært fint om noen skjønner Hva det er for noe=) Kristian!! Edit: Specs er under her: | v Endret 21. september 2005 av Kongen_w Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Serriøst ingen som vet? Er ikke dette Hardware.no a? Trudde folk Viste det jeg:( Kristian Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Mulig det er på grunn av varme.. Sitter CPU kjøleren din skikkelig på?? Last ned Everest home og kjekk hvor varm den er, eller kjekk i bios.. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Serriøst ingen som vet? Er ikke dette Hardware.no a? Trudde folk Viste det jeg:( Kristian Selv om du du ikke får svar etter 30 minutter så trenger du ikke å bumpe tråden, folk er her av eget initiativ, og velger selv om de vil svare eller ikke. Selv så hopper jeg gjerne over tråder som har vært oppe mange ganger før, f.eks. "PC restarter uten grunn". Dersom du ikke får svar med en gang, så bruk tiden til å søke litt rundt på forumet, kanskje du finner noen som har hatt samme problem Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Serriøst ingen som vet? Er ikke dette Hardware.no a? Trudde folk Viste det jeg:( Kristian Selv om du du ikke får svar etter 30 minutter så trenger du ikke å bumpe tråden, folk er her av eget initiativ, og velger selv om de vil svare eller ikke. Selv så hopper jeg gjerne over tråder som har vært oppe mange ganger før, f.eks. "PC restarter uten grunn". Dersom du ikke får svar med en gang, så bruk tiden til å søke litt rundt på forumet, kanskje du finner noen som har hatt samme problem Hehe.. Var ikke sånn jeg mente det da:P Det jeg mente var at Alltid før når jeg har spørt så har jeg fått Øyeblikkelig hjelp! Hw.no er best! Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Mulig det er på grunn av varme.. Sitter CPU kjøleren din skikkelig på??Last ned Everest home og kjekk hvor varm den er, eller kjekk i bios.. Den sitter orntli på ja og Varmen er på rundt 27Grader=) Så Trur ikke det er det som er problemet. Kristian Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Nå begynner det serriøst å bli slitsomt ass.. Det skjer sånn hele tiden!!: Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Mulig det er på grunn av varme.. Sitter CPU kjøleren din skikkelig på??Last ned Everest home og kjekk hvor varm den er, eller kjekk i bios.. Den sitter orntli på ja og Varmen er på rundt 27Grader=) Så Trur ikke det er det som er problemet. Kristian Hvordna klarer du 27ºC? Sikker på at du ikke har sett på feil måler? Hoder den tempen selv inntill jeg begynne rå bruke programmer, men nå har jeg installert en monsterkjøler og da. Du trenger forresten ikke å poste ny post hver 5te minutt. Om tempen din er så lav kan det jo virke som om noe er gatl med hardware? For lite volt til CPU som gjør at den blir ustabil og kald kanskje? Bare vill gjetning. Cool 'n Quiet som fucker noe? (Har ikke sjekka specsa dine, vet ikke om du har det men) Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Er jo det minste jeg har hatt da.. på Idle seff;) Menne på load går det rundt 30-40. Har Cool n Quit ja. Skjønner ikke ossen jeg bruker den men.. Kristian Edit: Det kan ikke være PSUen min da? At systemet trekker så mye strøm liksom! også har jeg diverse Jalla styling og da: Siggarettenner, Leds, Vifte styring og 4 vifter... Kan det ha noen betydning? Endret 21. september 2005 av Kongen_w Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Ingen som vet? Hiver snart Pcn ut av Verandaen:(:'( Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 500w bZerk bør vle holde? Tror ikke bZerk er så gal PSU. Men du kan jo prøve å bytte ram osv... Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) 500w bZerk bør vle holde? Tror ikke bZerk er så gal PSU. Men du kan jo prøve å bytte ram osv... HM... Skal prøve det neste gang det skjer! Det har heldigvis ikke skjedd enda:D Så får håpe på det beste! Men vist ikke det hjelper og det er noen som vil ha Pcn min, er det best å kjappe seg hit og stå under verandaen min! Det kan ikke være noe med Cool n Quit a? Siden hakke peiling hva det er til eller ossen man bruker den:P Endret 21. september 2005 av Kongen_w Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Skulle ikke komme blåskjerm av det, men det kan jo tenkes at du ikke har noe virtuelt minne? Sjekk instillingene dine for virtuelt minne og sjekk at du har virtuelt minne på og at det er nok plass. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 last ned ultiamte bottcd eller memstest86 og legg inn på diskett stasjon og test minne ditt. etter det kan du laste ned harddisk test program som høyrer disken din. men først og fremst slå av cool and quiet for å vere sikker på at det ikkje er overklokkingsfeil...men memtest er uansett greit å køyre slika t du er sikker på at rammen er god. Lenke til kommentar
homerdonut Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har et liknende problem selv... Maskinen skrues på og kan kjøre helt fint i flere dager. (Blir hovedsakelig brukt til nedlasting, internett, film + at den kjører diverse windows-modifiseringsprog.(f.eks WindowBlinds++)) Plutselig restarter den hvis jeg holder på med noe. Skjekker BIOS og temp ligger på ca 30 grader. (Bruker boxed vifta til AMD X2, så forventer høyere temp.) Kjøleribben er heller ikke spesielt varm å ta på. Har skjedd mange ganger. Lenke til kommentar
€rl€nd Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det et ASUS hoved kort med AI veftesyring innebygd? I såfall slå av AI controlleren inne i biosen.. hadde akkurat samm problemet og det hjalp... Har ASUS A8N-SLI. Lenke til kommentar
homerdonut Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Er det et ASUS hoved kort med AI veftesyring innebygd? I såfall slå av AI controlleren inne i biosen.. hadde akkurat samm problemet og det hjalp... Har ASUS A8N-SLI. Takker for tipset. Skal prøve det. Har samme HK. Endret 21. september 2005 av homerdonut Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Er det et ASUS hoved kort med AI veftesyring innebygd? I såfall slå av AI controlleren inne i biosen.. hadde akkurat samm problemet og det hjalp... Har ASUS A8N-SLI. Ser ikke noe Ai Viftestyring der nei.. Men har Ai på hoved kortet. Menn jeg har prøvd å Sjekke om det er noen problemer med Datan Via Pc Doc Pro 3.5 Trial. Og den fant 166 problemer men jeg får ikke tatt de bort siden jeg ikke har Key! Er det noen som vet om noen andre programmen som hjelper? Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå