Heineoen Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Hei! Prøver å lære meg litt om logon script. Det første jeg luer på er om det er program som kan forenkle prosessen? Hva betyr rem? Og hva slags programering er et logon script? Takk! Endret 20. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Jeg har laget logonscript for å mappe opp forskjellige nettverksstasjoner i windows, dette lagde jeg med vb, funker fett. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hva slags loginscript er det du skal lage? Dersom du kun skal mappe opp nettverksstasjoner så er det ikke så mye å forenkle, men dersom du skal gjøre mere avanserte ting så kan kix32 anbefalles. "rem" er kommandoen du setter forran den linjen du ikke vil ha med. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvilket operativsystem skal du lage dette for? Det må jo være det første spørsmålet. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Laget for Windows Server 2000 og 2003.. Skal mappe opp stasjoner og intallere skriver. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Du må skrive et batchscript først, som legges i group audit saken, scriptet skal vel se noe slikt ut: net use Z: \\maskinnavn\D$\%USERNAME% Sånne ting er egentlig veldig simpelt å få til Windows Server, men det er veldig omfattende, så det er litt vanskelig å finne fram til å begynne med (særlig å huske hva som er hva av replication og slikt) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Du må skrive et batchscript først, som legges i group audit saken, scriptet skal vel se noe slikt ut: net use Z: \\maskinnavn\D$\%USERNAME% Skrive det først? Er det mer som må til? Kan dere vise meg et script der 2 skrivere og en nettverkstasjon kommer opp ved pålogging? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå