steinar wall Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei! Nå har jeg lest igjennom posten Nettverk FAQ. Masse nyttig informasjon. Jeg må imidlertid tilstå at jeg har svært liten peil når det gjelder nettverk og trådløst. Jeg lurer på følgende. Er alt jeg trenger for å lage trådløst hjemme i stua en trådløs ruter/basestasjon/gateway (alt i et pakke) som for eksempel denne? Med denne kan jeg og dama surfe samtidig? Fra før har jeg ADSL modem fra TELE2 og en Tundra 1557e med trådløst nettverkskort. Kjempe fint om noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, dette er alt du trenger. Du kobler trådløs ruter til ADSL-boksen din. Konfigurering skjer vanligvis gjennom nettleseren. Så er det bare tut og kjør. Selv har jeg god erfaring med 3Com. Dere kan være mange pålogget samtidig, men bruker jo av samme hastighet/båndbredde. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Styr unna D-Link, de har mye dårlige produkter. Linksys har fine produkter, og 3Com er også brukbart som en annen en her sier. Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Takk skal dere ha! :!: 3com og Linksys, skal sjekke de ut med en gang. Bare å plugge i, også er to PCer i stua på nett? Morro! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Takk skal dere ha! :!: 3com og Linksys, skal sjekke de ut med en gang. Bare å plugge i, også er to PCer i stua på nett? Morro! Anbefaller deg forøvrig å sikre det trådløse nettverket ditt med enellerannen form for filtrering eller kryptering, selv så pleier jeg å sette på skjult SSID, og MAC filtrering. Dette får at du skal slippe at folk utenifra (f.eks; naboen din) skal kunne koble seg på nettet deres, og stjele båndbredde e.l. Dette kan du få hjelp til å sette opp om nødvendig, skriv isåfall hvilke modell du har bestemt deg for Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 jeg har selv denne fra 3com http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311211&cks=PRL denne er også samtidig et ADSL modem og da har du en boks for alt, som du kan gjemme bort og kjøre alle pc'er trådløs, har selv 2 stasjonære og 2 bærbare koblet til denne på en 4 mbit linje og er kjempefornøyd. boksen er gjemt i et skap og jeg har full dekning overalt i leiligheten. Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Takk for hjelpen alle sammen! Jeg har sjekket litt og tenker jeg går for WRT 54G fra Linksys. Jeg har ikke brukt for enda et ADSLmodem, så jeg tror nok denne holder til mitt bruk. Prisen er også litt billigere på Linksys'n enn hva den er på 3com som ble anbelfalt av Stinmaker. :!: Mvh, Steinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå