Neonblue Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hei Jeg holder på å skrive CV, men jeg har ikke noe arbeidserfaring egentlig. Har holdt meg på skolen og unna arbeidslivet. Hvordan skal jeg da klare å søke om jobb når jeg ikke har noe å skrive under arbeidserfaring? Men har jo hatt noen små jobber, men de er ikke noe å skryte over.. Lenke til kommentar
graastein Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvor gammel er du og hvilken jobb skal du søke på? Lenke til kommentar
Neonblue Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Er 20 år gammel. Har tenkt å søke hos www.adecco.no diverse Vikarjobber. Lenke til kommentar
graastein Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Du har vel gode datakunnskaper, som de fleste her på forumet. Det må du bruke for det det er verdt. Du har jo sikkert mye erfaring innen noen felt. Det beste er dei som kan dokumenteres. Lenke til kommentar
Neonblue Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 Ok takk ska du ha, jeg for se hva jeg finner av attester Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 En jobb må være den første. Blir 19 i neste måned og har null arbeidserfaring. De ligger sikkert mer vekt skole og utdanning. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 En jobb må være den første. Blir 19 i neste måned og har null arbeidserfaring. De ligger sikkert mer vekt skole og utdanning. dessverre er det faktisk omvendt. Jeg starta med å "jobbe" nå i sommer, og har hørt fra mange arbeidsgivere at de med mye arbeidserfaring er mest ettertrakta. Men som dere sa, en av jobbene må jo være den første.. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er helt vanlig å ha nesten null arbeidserfaring når man er ung, og vikarbyråene er ikke dumme så de vet Får du først foten innenfor hos de og gjør en god jobb så er du sikret lenge. Men det kan jo som sagt være et problem å få den første jobben, selv om det er en skikkelig amøbejobb. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Man får iallfall ikke drømmejobben uten noen erfaring, det er ganske sikkert Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ta med ALT som kan imponere arbeidsgiver... Kan du flere språk? uformell kompetanse i data = windows, office, (alle vet jo hvordan mann bruker det) Bare husk å få med alt som kan imponere. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 ...uformell kompetanse i data = windows, office, (alle vet jo hvordan mann bruker det) ... Det som er litt synd i dag, er at enkelte personer har enorm kunnskap på enkelte områder, men har ikke fått en formell utdannelse på feltet. Det er derfor viktig i CV'en og virkelig få frem at du har kunnskap om enkelte felt langt over gjennomsnittet, og kan også bevise det om du får muligheten. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 For de som tar utdanning innen et spesielt felt, er det uansett viktig å få seg erfaring ved siden av skolen. Når man så står der med Bachelor-graden sin i hånda, og har hatt 2-3 fagrelaterte jobber ved siden av, er sjansene meget store for å få en eller annen jobb... Mens de som har såvidt kommet seg gjennom studiet, uten å ha gjort en dritt utenom oppgavene på skola, vil slite mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå