ErlendSN Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hvor lang tid tar det fra du trykker på knappen til bildet blir tatt? Skal bruke kameraet til å ta action bilder av RC biler i ganske høy hastighet og sånt, og da er det veldig vanskelig å "catche" bildet i det rette øyeblikket hvis kameraet er tregt :smile: Erlend.. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 > Det hørtes ut som en veldig dårlig ide å bruke digitalt kompaktkamera overhodet. MLW Lenke til kommentar
The man! Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 først fokuserer den så tar den bilde, akkurat sånn som de fleste andre kameraer. bruk et engangskamera for å ta bilder i fart. Lenke til kommentar
ErlendSN Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Øhh.. må ha digitale bilder.. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Her er en side med en test av DSC-P50: http://www.steves-digicams.com/2001_review...ws/p50_pg5.html uttak: The shutter lag (time from pressing the shutter button to actual capture) is less than a second in normal autofocus mode, that drops to a little more than a quarter of a second if you use a manual focus preset. To eliminate most shutter lag you pre-focus by pressing the shutter release halfway and holding it there until you press all the way to capture, in this manner the camera will be as fast in AF as it is in manual focus mode. Det betyr rett og slett at hvis du ikke bruker pre-focus, dvs. har kameraet i hånda, ser motivet, "peker og skyter" så tar det "less than a second". Hvis du peker kameraet mot motivet, trykker halvveis ned for pre-focus, og så trykker helt ned når du vil ta bildet så tar det "a little more than a quarter of a second". Hvis dette er for mye, kanskje dette er bedre ? http://www.dpreview.com/reviews/canong2/page11.asp Flere pixels, men også dyrere: 7298,- (Pixeloo) for Canon Powershot G2 mot 3450,- for Sony DSC-P50 (PCMax). Lenke til kommentar
raysv Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Stevies test der er vel ikke helt korrekt da, bare autofocusen bruker jo det kameraet 2 sec på i alle fleste tilfeller. Så 3 sec på pek og skyt er vel greit å si:) Lenke til kommentar
maen_ Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 sony kameraet er tregt!! Har hatt sonyen, men gikk over til Nikon da sony kameraet var tregt + at minnebrikkene er dyrere til sony enn nikon... Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ok, jeg gikk kun etter de dataene som sto på siden. Jeg har selv et HP PhotoSmart 715 så jeg hadde ingen mulighet til å sjekke selv. Steve's sider har vært rimelig gode før så jeg regnet med at det stemte sånn nogenlunde på dette også. Lenke til kommentar
ErlendSN Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Maen, hvilket Nikon kamera har du nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå