Gå til innhold

Spørsmål til alle som har Sony DSC-P50..

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det fra du trykker på knappen til bildet blir tatt?

Skal bruke kameraet til å ta action bilder av RC biler i ganske høy hastighet og sånt, og da er det veldig vanskelig å "catche" bildet i det rette øyeblikket hvis kameraet er tregt :smile:

Erlend..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en side med en test av DSC-P50:

http://www.steves-digicams.com/2001_review...ws/p50_pg5.html

uttak:

The shutter lag (time from pressing the shutter button to actual capture) is less than a second in normal autofocus mode, that drops to a little more than a quarter of a second if you use a manual focus preset. To eliminate most shutter lag you pre-focus by pressing the shutter release halfway and holding it there until you press all the way to capture, in this manner the camera will be as fast in AF as it is in manual focus mode.

Det betyr rett og slett at hvis du ikke bruker pre-focus, dvs. har kameraet i hånda, ser motivet, "peker og skyter" så tar det "less than a second".

Hvis du peker kameraet mot motivet, trykker halvveis ned for pre-focus, og så trykker helt ned når du vil ta bildet så tar det "a little more than a quarter of a second".

Hvis dette er for mye, kanskje dette er bedre ?

http://www.dpreview.com/reviews/canong2/page11.asp

Flere pixels, men også dyrere: 7298,- (Pixeloo) for Canon Powershot G2 mot 3450,- for Sony DSC-P50 (PCMax).

Lenke til kommentar

Ok, jeg gikk kun etter de dataene som sto på siden. Jeg har selv et HP PhotoSmart 715 så jeg hadde ingen mulighet til å sjekke selv.

Steve's sider har vært rimelig gode før så jeg regnet med at det stemte sånn nogenlunde på dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...